|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۸
کد خبر: ۴۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
ساکنان محلی همچنین اعلام کردند که انصار الله و ارتش به رغم حملات عربستان در حال پیشروی به سوی فرودگاه این شهر بندری واقع در جنوب یمن هستند.
نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن به رغم حملات هوایی عربستان در حمایت از رییس جمهوری مستعفی این کشور، به سوی مناطق جنوب و شرق یمن پیشروی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان محلی، نیروهای انصارالله و یگان های ارتش روز گذشته (جمعه) با به دست گرفتن کنترل بندر شقره واقع در یکصد کیلومتری شرق عدن، نخستین پایگاه خود را در سواحل دریای عربی یمن به دست آوردند.

ساکنان محلی همچنین اعلام کردند که انصار الله و ارتش به رغم حملات عربستان در حال پیشروی به سوی فرودگاه این شهر بندری واقع در جنوب یمن هستند.

رویترز افزود: پیشروی های صورت گرفته به سوی شهر عدن که آخرین پناهگاه عبدربه منصور هادی است می تواند حملات هوایی عربستان را در حمایت از وی با شکست مواجه سازد.

احمد عاصری سخنگوی عملیات نظامی عربستان در یمن طی نشستی مطبوعاتی در ریاض اعلام کرد که این حملات تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد یافت.

برخی کشورهای عربی و منطقه ای به سرکردگی عربستان از روز پنجشنبه گذشته با بمباران مناطق مختلف یمن مداخله نظامی در این کشور را آغاز کردند.

امارات به عنوان یکی از همپیمانان عربستان در این تجاوز نظامی، روز گذشته (جمعه) نخستین حملات نظامی خود را به خاک یمن اجرا کرد.

پادشاهی های حاشیه خلیج فارس و در راس آن ها عربستان با حمایت از منصور هادی قصد دارند از پیشروی و افزایش قدرت و نفوذ جنبش مردمی انصار الله در یمن جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، هادی در صفحه فیس بوک خود اخیرا پیش بینی کرده بود که جنبش انصارالله به زودی شکست می خورد، این درحالی است که پیشروی این جنبش و یگان های متحدش در ارتش به سوی شهر بندری شقره در استان ابین و به تبع آن دسترسی به دریای عربی بر این پیش بینی خط بطلان کشید.

به گزارش رویترز، ورود انصارالله به این شهر به معنای آن است که آن ها کنترل بخش عظیمی از راه های منتهی به عدن را در دست دارند و می توانند شرایط را همانگونه که می خواهند تغییر دهند و از پیوستن جنگجویان عشیره های سنی متحد هادی به این جنگ جلوگیری کنند.

انصارالله طی هفته گذشته بندر المخا واقع در شمال غربی عدن و حومه شمالی این شهر را در کنترل خود درآوردند و همین امر نشان می دهد که حملات هوایی عربستان نتوانسته است مانع از پیشروی انصارالله و حامیانش به سوی عدن شود.

این خبرگزاری به نقل از ساکنان صنعا افزود که انصارالله در این شهر برخی یگان های ضدهوایی خود را در پایگاه های پلیس در برخی مناطق صنعا مستقر کرده است.

بر اساس خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، در حملات اخیر عربستان به صنعا، 24 نفر کشته، 43 نفر زخمی و 14 واحد مسکونی ویران شد.

بر اساس گزارش تلویزیون المصیره یمن، 15 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی هم پیمانان عربستان به بازاری در شمال شهر صنعا کشته شدند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین