|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به آغاز دو جدید مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 در کشور سوییس گفت: این مذاکرات همواره مورد حمایت آحاد ملت بوده و رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز حمایت خود را از این مذاکرات اعلام کرده اند.
آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: ملت ایران مانند ملت آمریکا دو صدایی نیست که رییس جمهوری سخنی بگوید و سناتورها نظر دیگری داشته باشند و یا امروز پیمان ببندند و فردا پیمان شکنی کنند. ایران اسلامی به آنچه امضا می کند متعهد و پایبند است .

امام جمعه شیراز افزود:هم برای مذاکره کنندگان ما و هم برای دولت و ملت ما دو نکته مد نظر بوده و هست نکته اول اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند لغو تحریم ها هویت مذاکره را تشکیل می دهد و مذاکره تمام وکامل نیست مگر با لغو همه تحریم ها.

آیت الله ایمانی گفت: نکته دوم اینکه آمریکا می خواهد ساز و کاری را ترسیم کند که فردا وقتی به تعهداتش عمل نکرد، ایران اسلامی نتواند تلافی کند و مقابله به مثل داشته باشد و می خواهد در متن توافق عدم بازگشت ایران به شرایط قبل از تعهد را بگنجاند در حالی که این مساله ای است که اگر در هر قرارداد هر طرف که تخطی کرد طرف دیگر هم مجاز است آنچه تعهد داده نادیده بگیرد.

وی اضافه کرد: معنا ندارد آمریکا بتواند تحریم جدیدی وضع کند و ایران نتواند فعالیت های هسته ای خود را در عرصه دیگری دنبال کند و این نکته باید مورد توجه مذاکره کنندگان قرار گیرد که قطعا قرار دارد و رهبری هم در سخنرانی نوروزی خودشان به آن اشاره لازم را بیان کردند.

امام جمعه شیرازدر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات کشور یمن گفت: حوادثی که اخیرا در این کشور شاهد هستیم نشانه ای دیگر از توطئه عظیم و عمیق استکبار بر ضد کشور های اسلامی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه کرد: مردم یمن سال ها رنج کشیدند و ظلم همسایگان را متحمل شدند اما آن زمان که خواستند روی پای خودشان بایستند و احزاب در کنار هم برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند، دست های پیدا و پنهان استکبار فعالیت خودش را آغاز کرد و به آنجا رسید که عربستان رسما حملات هوایی و تجاوزهای زشت خودش را به کشوری آزاد و مستقل انجام داد.

آیت الله ایمانی بیان کرد: بمباران هوایی، حرکتی کور و وحشیانه است، کور است بخاطر اینکه اینها که مناطق نظامی را هدف نگرفتند و وحشیانه است، چرا که قربانی این حملات مردان، زنان و کودکان بی دفاع هستند.

وی افزود: تجربه های گذشته نشان داده که حملات هوایی جز خرابی نتیجه ای نداشته و سرنوشت ساز نیست اما این نشان می دهد عربستان نمی تواند کشوری آزاد و مستقل را در همسایگی خودش مشاهده کند و از اینکه حکومتی آزاد و مردمی در کنارش شکل بگیرد دلهره دارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: آنها وحشت دارند که تروریست های القاعده را که خودشان در استان هایی از یمن جا داده اند به عربستان بازگردند و برای این کشور ایجاد مشکل کنند و به همین دلیل پیش دستی می کند و در راه شکل گیری حکومتی مردمی در کشور یمن کارشکنی می کند.

وی، با اشاره به حمایت کشورهای استکباری از حمله عربستان به کشور یمن افزود: این کشورها می خواهند کشور یمن را مثل کشور لیبی به سمت جنگ های گروهی و طایفه ای بکشانند، کاری که می خواستند در لبنان و عراق انجام دهند اما موفق نشدند.

آیت الله ایمانی، ابراز امیدواری کرد که مردم هوشیار و بیدار یمن با بینش سیاسی بالای خود اجازه ندهند استکبار جهانی منافع آنها را به خطر بیندازد و همسایگان هم بر سر عقل بیایند و بدانند چنین تجاوزهایی همانگونه که تاکنون نتیجه نداده و این بار هم نتیجه نخواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین