|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
نماینده ولی ‏فقیه در گلستان و امام ‏جمعه گرگان گفت : در نظام اسلامی باید به همه افرادی که انقلاب اسلامی را قبول دارند میدان داد و همه سلیقه‌های فکری و سیاسی باید خود را از دولت بدانند و نقد از دولت باید سالم و سازنده باشد.
آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های‏ نماز عبادی- سیاسی جمعه  با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" از سوی مقام معظم رهبری ، اظهار داشت: دولت از دیدگاه معظم له به معنای فراگیر بودن آن است یعنی همه سلیقه‌های فکری و سیاسی باید خود را از دولت بدانند و در همه زمینه‌ها با دولت همکاری و همراهی کنند هر چند ممکن است در برخی موارد با دولت اختلاف نظر داشته باشند می‌توانند نقد سالم و سازنده کنند اما نباید این نقد به تخریب تبدیل شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از دیدگاه ایشان ملت نیز دارای تعریف خاصی است و ملت شامل همه آحاد جامعه است هم اصلاح‌طلب و هم اصول‌گرا و هیچ یک از احزاب و گروه‌های فکری و سیاسی نمی‌تواند به تنهایی کشور و جامعه را اداره کند بلکه نیازمند همدلی و همکاری بیش از پیش در این زمینه هستند.

آیت الله نورمفیدی افزود: کشور ما هم‌اکنون در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی خود قرار دارد که نمونه بارز آن پیگیری مذاکرات      هسته‌ای از سوی نظام است و در این راستا ایجاد وحدت و همدلی و ارسال پیام واحد از سوی ملت ایران به کشورهای طرف مذاکره با ایران می‌تواند سبب تقویت جایگاه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دنیا باشد و به دنبال آن قدرت چانه‌زنی و گرفتن امتیازهای لازم را آسان‌تر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: یکی دیگر از نمونه‌های وحدت و همزبانی ملت ایران که نماد بین‌المللی ما شده، راهپیمایی غرور آفرین 22 بهمن است که در آن همه ملت و دولت از هر جناح و تفکری به میدان می‌آیند و موجبات ایجاد غرور و ارتقاء سطح نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی را به وجود می‌آورند.

وی اظهار داشت: همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیه دارند به منظور رشد و تعالی کشور در همه امور پیام وحدت‌آفرین مقام معظم رهبری را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تحولات اخیر منطقه‌ای و معضلاتی که در کشورهای سوریه، عراق، بحرین و یمن وجود دارد بر ضرورت رفع بحران‌های به وجود آمده از سوی دول اسلامی تاکید کرد، که در صورت بروز دامنه این بحران در درجه اول کشورهای حامی ترورریست‌ها گرفتار خواهند شد.

امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن 12 فروردین سالروز برگزاری همه‌پرسی به فرمان حضرت امام خمینی( ره ) تاکید کرد: در آن ایام ایشان با برگزاری این همه‌پرسی مردمی بودن نظام اسلامی را به رخ همه جهانیان کشید و نزدیک به 100درصد ملت ایران به استقرار نظام اسلامی با نام "جمهوری اسلامی" رای مثبت دادند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به حمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به کشور یمن و نقض حریم این کشور گفت : ملت انقلابی یمن توانستند سران حکومت فاسد این کشور را از قدرت خلع کنند اما برخی کشورهای منطقه که بقاء خود را در ایجاد بحران در یمن و دیگر کشورها می‌دانستند به این کشور حمله نظامی کردند و امیدواریم ملت انقلابی یمن از این بحران ناخواسته پیروز بیرون بیاید.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین از همه مسئولان امر مرتبط با خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی که به استان گلستان سفر کرده‌اند، قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه با اشاره به همزمانی سال نو با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: باید آن حضرت، پدر، همسر و فرزندانش را در همه زندگی الگو و اسوه خود قرار دهیم و با نگاه به آنان دل‌ها را پاک کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین