|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
امام جمعه موقت جیرفت گفت: نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی به جهانیان پیام داد که ملت و دولت همواره برای توسعه ایران اسلامی با همدلی و همزبانی کنار هم ایستاده اند.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در خطبه های نخستین نماز جمعه سال جدید جیرفت افزود: وقتی به تاریخ نگاه می کنید عید نوروز ریشه در تاریخ دارد و در این ایام اتفاقات مختلفی روی داده است.

وی با بیان این که نامگذاری امسال پیام داخلی و خارجی دارد تصریح کرد: این نامگذاری در بعد داخلی بحث وحدت را مورد توجه قرار می دهد زیرا دشمن می خواهد مردم را از دولت جدا کند.

وی بیان کرد: دولت هم مسوولیت سنگینی در قبال مردم دارد زیرا دولت ها باید به شعارهایی که در روز اول بیان می کنند عمل کنند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب بر رفع هر گونه افراطی گری از سوی هر گروهی تاکید کردند افزود: باید هر گونه انتقاد سازنده باشد.

وی گفت: یکی از مواردی که رهبری مورد تاکید قرار دادند این بود که دولت به حاشیه ها دامن نزند و باید به مردم توجه کند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با این نامگذاری به دنیا پیام دادند که ملت و دولت ایران همزبان برای توسعه ایران ایستاده اند و از هیچ تهدیدی هراس نخواهند داشت.

وی ادامه داد: دشمنان باید این آرزو را به گور ببرند که بین ملت و دولت توطئه ایجاد کنند زیرا از هر ترفندی که استفاده کردند موفق نشدند.

امام جمعه موقت جیرفت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس گفت: آمریکا به مذاکرات احتیاج دارند و ایشان می فرمایند که ما فقط در بحث هسته ای با آمریکا مذاکره می کنیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند که آنها می خواهند خواسته های خود را با زور به ما تحمیل کنند اما ملت ایران زیر بار هیچ زورگویی نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معطم انقلاب اسلامی فرمودند که نتیجه مذاکرات باید عزت ایران اسلامی باشد و از این سخنان نتیجه می گیریم که ایشان راه را به ما نشان دادند و باید یک بار دیگر این سخنان را به خوبی مطالعه کرد زیرا راه آینده ما در این سخنان است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تجاوز وحشیانه عربستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس به کشور یمن گفت: آمریکا فتنه های مختلفی را در این منطقه برنامه ریزی می کند که هشت سال جنگ تحمیلی، حمله به افغانستان، لیبی و سوریه و تشکیل گروه های تکفیری از جمله این فتنه هاست.

وی گفت: آنها حمله به یمن را با همراهی عربستان طراحی کردند اما با اتحاد و انسجام مردم یمن شاهد شکست طراحان این جنگ وحشیانه خواهیم بود.

وی با اشاره به سالروز هجوم ماموران رژیم ستم شاهی به مدرسه فیضیه یاد شهدای این حادثه را گرامی داشت.

امام جمعه موقت جیرفت همچنین به 13 فروردین روز طبیعت اشاره کرد و گفت: افرادی که در این روز به طبیعت می روند سعی کنند آسیبی به طبیعت نرسانند.

وی بیان کرد: نوروز روزی است که خداوند بر خدایی خود از انسان ها بیعت گرفت و نوروز روزی است که در آن خورشید طلوع کرد و در این روز کشتی نوح آرامش پیدا کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: نوروز روزی است که امیرالمومنین (ع) به عنوان جانشین پیغمبر معرفی شد، لذا این ایام برای ما شیعیان بسیار با اهمیت است.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند دید و بازدیدها عمر را طولانی می کند که ما در ایام عید نوروز این مساله را مورد توجه قرار می دهیم و یکی دیگر از نشانه های نوروز این است که ما را به یاد رستاخیز می اندازد زیرا درختان بیدار می شوند و شکوفه می زنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین