کد خبر: ۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
در نشست مشترک با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری پاکستان در محل اقامت نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفته شد که هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نواز شریف به عربستان سعودی اعزام شود.
«نواز شریف» نخستوزیر پاکستان، در اجلاسی در سطوح عالی مقامات حکومتی و نظامی این کشور گفت: اگر امنیت عربستان مورد تهدید واقع شود، اسلام‌آباد در راستای حمایت از عربستان واکنش نشان خواهد داد.

این اجلاس با شرکت «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش، «خواجه آصف» وزیر دفاع، «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست‌وزیر و «سهیل امان» رئیس ستاد نیروی هوایی پاکستان به منظور بررسی اوضاع کنونی خاورمیانه به ویژه عملیات عربستان در «یمن» در محل اقامت نواز شریف نخست‌وزیر این کشور برگزار شد.

نخست‌وزیر پاکستان در این اجلاس گفت: اسلام‌آباد روابط حسنه‌ای با عربستان و سایر کشورهای اسلامی خاورمیانه دارد و امنیت آن‌ها برای این کشور بسیار مهم است.

مقامات عالی‌رتبه دولتی و نظامی پاکستان در این اجلاس تصمیم گرفتند که هیئتی با حضور وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست‌وزیر این کشور به عربستان اعزام کنند تا اوضاع این کشور را از نزدیک بررسی کنند.

قابل ذکر است که «تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پیش از این در گفت‌وگوی هفته‌ای با خبرنگاران اعلام کرد که عربستان از دولت اسلام‌آباد خواسته تا برای مبارزه با جنبش الحوثی در یمن به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

اسلم گفت: اسلام‌آباد در حال رایزنی در این خصوص است و سفارت پاکستان در یمن نیز در آماده باش کامل به سر می‌برد.

آژانس خبری دولتی عربستان (APS) در رابطه با مقامات این کشور اعلام کرده که 5 کشور مسلمان از جمله پاکستان و «مصر» خواستار شرکت در عملیات‌های نظامی علیه جنبش الحوثی در یمن هستند که به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور نیز در حال رایزنی در این خصوص است.

به گفته «العربیه»، 30 جنگنده از «امارات متحده عربی»، 15 جنگنده از «بحرین»، 15 جنگنده از «کویت»، 10 جنگنده از «قطر» و 6 جنگنده دیگر نیز از «اردن» در این عملیات شرکت خواهند کرد.

قابل ذکر است که عربستان سعودی عملیات نظامی علیه جنبش الحوثی در یمن را آغاز کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین