|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
چارلز میراندا، خبرنگار نشریه ویکی تایمز ناو استرالیا در تهران روز جمعه در آستانه سفر جولی بیشاپ وزیر امور خارجه این کشور به ایران با انتشار تصاویری از لانه جاسوسی آمریکا، از آن به عنوان مرکز جاسوسی رها شده در ایران یاد کرد و نوشت که استرالیا با سفر بیشاپ به تهران می تواند در خط مقدم بازتعریف روابط غرب و ایران باشد.
این روزنامه نگار استرالیایی نوشت که در این گزارش تصویری تلاش کرده است همزمان با تلاش برای گرم شدن روابط ایران و غرب، اسناد و تصاویری از مرکز مخفی سازمان جاسوسی آمریکا که در فیلم آرگو مورد استفاده قرار گرفته را عرضه کند.

چارلز میراندا در بخش نخست گزارش خود سراغ محمدرضا شوقی از اعضای بسیج و از مسئولان در لانه جاسوسی سابق آمریکا رفته و نوشت: این فرد اعتراف می کند در خصوص استرالیا اطلاعات زیادی ندارد و تنها بازی خوب تیم ملی فوتبال کشورش مقابل استرالیا و جنگل هایی از درختان اوکالیپتوس را یادآوری می کند.

به نوشته این خبرنگار استرالیایی، شوقی وی را به اتاق 201 لانه سابق جاسوسی راهنمایی می کند و مجموعه ای از گذرنامه ها و عکس ها را نشان می دهد.

وی نوشت: اتاق 201 در طبقه دوم سفارت آمریکا قرار دارد که به لانه جاسوسی مشهور شده است. مرکزی که تا حد زیادی به وضعیت چهارم نوامبر سال 1979 هنگام گروگانگیری رها شده است .

روزنامه نگار استرالیایی پس از بررسی سیاست خارجی آمریکا طی ده های گذشته در مقابل ایران، منطقه و جهان، به سفر ماه آوریل جولی بیشاپ وزیرامور خارجه استرالیا به تهران اشاره کرد و نوشت: استرالیا می تواند در خط مقدم تعریف دو باره از روابط ایران با غرب همزمان با سفر تاریخی جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه این کشور به تهران باشد.

این خبرنگار استرالیایی نوشت: سفر بیشاپ می تواند با دستور کار برقراری مناسبات غرب و ایران پس از سه دهه باشد و ایران بار دیگر همانند گذشته به بزرگترین بازار صادرات استرالیا در خاورمیانه تبدیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین