|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت رمز موفقیت کشور است که باید مورد توجه همه مسوولان قرار گیرد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: با نگاهی به گذشته در می یابیم مهمترین امری که در پیروزی و تداوم انقلاب نقش داشته و باعث شد بتوانیم در طول 36 سال گذشته به رغم همه توطئه ها و شطینتهای دشمنان نسبت همچنان به مسیر تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب و امام خمینی(ره) ادامه دهیم حضور و مشارکت مردم بوده است.

وی گفت: تنها با مشارکت و استفاده از ظرفیتهای مردمی بوده است که در این مدت توانستیم تمام خطرات، تهدیدها و مشکلات را پشت سر بگذاریم و توطئه ها را تبدیل به فرصت کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: به جرات می توان گفت مشارکت و همراهی مردم با مسوولان بزرگترین سنگها را از پیش پای پیشرفت کشور برداشته و موجب شده تا از چالشهایی که دشمنان انقلاب در این مسیر ایجاد کرده بودند با موفقیت گذر کنیم.

وی هشت سال دفاع مقدس را نمونه بارز استفاده موثر از ظرفیت مردم و تعامل میان دولت و ملت توصیف و بیان کرد: این تعامل سبب شد تا در آن دوران سخت و فشار شاهکاری خلق شود که نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین المللی هنوز هم دفاع مقدس و وقایع و مقاومتهای آن مورد تجلیل جهانیان است.

پژمانفر گفت: تمامی این موفقیتها، پیروزیها و سربلندیها میسر نشده مگر اینکه توانستیم زبان مشترک، همدلی و همزبانی میان دولت و ملت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تاثیر ظرفیتهای مردمی در کسب پیروزی در عرصه های داخلی و بین المللی تاکید کرد: امروز نیز اینگونه تداعی می شد که می توانیم با ادبیاتی به نام دیپلماسی و گفت و گو مسائل را بخصوص در عرصه بین المللی حل کنیم و در این زمینه در زمان زیادی تلاش کردیم.

این نماینده مجلس افزود: اما تذکر رهبر فرازانه انقلاب کاملا بجا و لازم است که به رغم همه این کارها که باید در جای خود انجام شود رمز موفقیت ما ارتباط میان دولت و مردم است و این مهم نباید تحت الشعاع قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر کجا از این مهم غافل شویم و به هر جایی که برسیم، برد و پیروزی محسوب نمی شود بنابراین باید با جدیت از ظرفیت و توان مردم و ارتباط مثبت ملت با دولت بهره برداری کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: باید ملت و دولت به زبان مشترک برسند تا با این زبان بتوان در مسیر همراهی موثر و مفید صورت گیرد زیرا این همراهی به ایجاد مشارکت می انجامد و مشارکت پیشرفت کشور در عرصه های مختلف را رقم می زند.

وی افزود: تنها همراهی و همدلی دولت و ملت است که در مسیر تحقق اهداف و پیروزیهای متعدد می تواند کمک کننده باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین