|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد : امکان زیادی برای دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران در دور کنونی مذاکرات در لوزان وجود دارد.
به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، آلکساندر لوکاشویچ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در لوزان آغاز شده است و شانس واقعی برای دستیابی به توافق میان دو طرف وجود دارد.

وی افزود: این مذاکرات بطور فشرده جریان دارد و تا روز 29 مارس ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه و همکارانش در گروه 1+5 امید واقعی برای دستیابی به توافق سیاسی وجود دارد که وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در مذاکرات می توانند آن را تایید کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گروه 1+5 امکان ارتقاء سطح مذاکرات تا سطح وزیران را بررسی می کند و مذاکرات در این زمینه جریان دارد.

وی در مورد شرکت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات لوزان گفت: شرکت وزیر خارجه روسیه در مذاکرات بستگی به نتایج مذاکرات و پیشرفت هایی است که به دست می آید.

لوکاشویچ افزود: با توجه به پیشرفت هایی که به دست می آید در مورد شرکت وزیر خارجه در مذاکرات لوزان تصمیم گیری خواهد شد و در مورد امکان آن باید بگویم که زیاد است.

یک مقام وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه به ایتارتاس گفته بود که در صورت پیشرفت مذاکرات، لاوروف عصر جمعه به لوزان خواهد رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین