|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۴۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله عربستان سعودی به یمن را خلاف منشور سازمان ملل دانست و گفت: این اقدام تجاوز کارانه منطقه را به هرج و مرج می کشاند.
محمد صالح جوکار روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره حمله نظامی عربستان به یمن اظهار داشت: یکی از دلایل این حمله این است که عربستان و برخی کشورهای دیگر به سبب آنکه دچار ضعف در حفظ موقعیت سیاسی شده اند دست به چنین اقدامی زده اند.

وی ادامه داد: کشورهای متجاوز در راستای مقابله با بیداری اسلامی دست به این تجاوز آشکار زده اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله عربستان را نقض حاکمیت تمامیت ارضی یمن خواند و افزود: دود این اقدام به چشم خود سعودی ها و متجاوزان می رود و در منطقه هرج و مرج ایجاد می کند.

جوکار خاطر نشان کرد: اقدام شکل گرفته از سوی عربستان سعودی باعث می شود تا دولت سعودی در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

وی به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح پایدار در منطقه و حل و فصل این موضوع اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور با نفوذی است و می تواند در این موضوع کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته نقش جمهوری اسلامی در این موضوع زمانی نمود پیدا می کند که کشورهای عربی هم بخواهند در سایه عقلانیت حرکت کنند نه اینکه خواهان آن باشند که در سایه جاهلیت و روش های جنایتکارانه و خشونت به راه خود ادامه دهند.

جوکار اضافه کرد: در آینده نزدیک کشورهای متجاوز اگر به همین شیوه کنونی عمل کنند دچار مشکل شده و با قهر و خشم ملت های خود مواجه می شوند.

وی ادامه داد: کشورهای متجاوز که تربیت گروه های تکفیری را در دست داشته اند باید از این افراد نیز بترسند چرا که تکفیری ها دست از سرشان برنمی دارند.

جنگنده های ارتش عربستان با مشارکت 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) از نیمه شب چهارشنبه حملات خود به مناطق مختلف یمن به ویژه شهر صنعا را آغاز کردند که در جریان آن تاکنون ده ها نفر کشته و شماری زخمی شده اند.

در اثر این تجاور تاکنون ده ها نفر از شهروندان بی گناه یمنی کشته و زخمی شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین