|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش 28 درصدی بودجه جاری و عمرانی این سازمان در سال جدید خبر داد.
اسدالله درویش امیری چهارشنبه شب حین بازدید از نحوه ارائه خدمات سفر به گردشگران نوروزی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: با توجه به نوع نگاه دولت و اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حوزه گردشگری و استفاده از سهم جهانی، توجه خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به روی، سیاست ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی در سال 1394 متأثر از قانون برنامه و بودجه است.

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، برنامه ریزی و نظارت در نوروز امسال را نسبت به سال های گذشته به مراتب بهتر و مناسب تر ارزیابی و اضافه کرد: این موضوع به دلیل برگزاری مداوم نشست ها و جلسات متعدد مربوط به سفر طی سال گذشته است.

درویش امیری افزود: در جلسات یادشده نقاط ضعف سال های گذشته بررسی و تقویت نقاط قوت مورد اهتمام قرار گرفت و تصمیم گیری های مناسبی با حضور 22 دستگاه متولی سفر اتخاذ شد که ثمره آن، کاهش بروز مشکلات در جریان ارائه خدمات سفر به گردشگران نوروزی است.

وی تاکید کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر، متولی سفر مردم نیست بلکه ارائه دهنده خدمات سفر است و در همین راستا ظرفیت ها و جاذبه ها معرفی و پس از آن، مردم خود انتخابگر مقاصد سفر هستند.

وی گیلان را یکی از مقاصد شناخته شده گردشگری در بعد ملی و فراملی عنوان و بیان کرد: البته همه استان های کشور دارای ظرفیت ها و پتانسیل های سفر مطلوب هستند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش؛ بزرگترین دستاورد حقوقی سال 93 را بازگرداندن 349 قطعه اشیای تاریخی مربوط به بیش از 3500 سال قبل عنوان کرد.

درویش امیری ادامه داد: اشیای یادشده 50 سال قبل توسط چند تبعه بلژیک و فرانسه، از کشورمان خارج که حدود 35 سال قبل از سوی جمهوری اسلامی اقامه دعوی شده بود.

وی افزود: سال گذشته در بلژیک دادگاه تجدید نظر برگزار شد که با پیگیری های متعدد، دادگاه بلژیک به نفع جمهوری اسلامی ایران رأی داد و اشیاء یاد شده به طور ویژه به کشور بازگردانده و با حضور رییس جمهوری از آنها رونمایی شد.

درویش امیری تصریح کرد: مشابه این پرونده، دو پرونده دیگر یکی در کشور هلند و دیگری در آمریکا وجود دارد که امیدواریم این سرمایه های فرهنگی با نظارت و پیگیری های حقوقی در سال جدید به کشور بازگردانده شوند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روز گذشته (چهارشنبه) بمنظور نظارت بر ارائه خدمات گردشگری به گردشگران نوروزی، پس از استان های خراسان رضوی، البرز و قزوین به گیلان سفر کرد.

دوم فروردین ماه جاری نیز سمیع الله حسینی مکارم ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وضعیت خدمات رسانی به گردشگران گیلان بازدید کردند.

طبق اظهار حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ از بیست و هشتم اسفند تا پایان چهارم فروردین ماه، یک میلیون و 922 هزار و 908 گردشگر در استان گیلان اقامت کردند.

75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در طرح نوروزی گیلان فعال است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین