|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای در مورد احتمال تلاش آمریکا برای برپایی انقلاب رنگی در روسیه هشدار داد.
این بیانیه در پایگاه اینترنتی شورای امنیت روسیه منتشر و در آن استراتژی امنیتی جدید آمریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

شورای امنیت روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: آمریکا برای سرنگونی حکومت های نامطلوب برای خود بطور گسترده از فناوری های تکامل یافته مربوط به برپایی انقلاب های رنگی استفاده می کند و احتمال این که این فناوری ها در مورد روسیه بکار گرفته شود زیاد است.

در بیانیه به برخی تهدیدهای احتمالی در استراتژی امنیتی جدید آمریکا علیه روسیه اشاره و گفته شده است: آمریکا در بلندمدت با همکاری متحدان خود به سیاست منزوی سازی سیاسی و اقتصادی روسیه ازجمله با محدود کردن امکانات صادرات نفت و گاز و کاهش حضور این کشور در بازارهای تسلیحاتی جهانی و ایجاد مشکل برای تولید محصولات پیشرفته در روسیه ادامه خواهد داد.

علاوه بر آن آمریکا و متحدان این کشور تلاش های خود را برای شکل دهی سیاست ضدروسی در کشورهایی که با روسیه مشکل دارند و نیز کاهش نفوذ مسکو در جمهوری های شوروی سابق متمرکز می کنند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: علاوه بر آن روسیه انتظار دارد که با توجه به راهبرد جدید امنیتی آمریکا ، تلاش های این کشور برای حفظ سلطه جهانی، افزایش امکانات جنگی ناتو و حضور نظامی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام افزایش بیابد.

شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرده است: استراتژی امنیتی آمریکا ضدروسی است و در آن مسکو وجهه منفی یافته است.

استراتژی جدید امنیتی آمریکا در ماه فوریه توسط کاخ سفید منتشر شده و در آن سیاست های روسیه در مساله، جنگ افروزانه قلمداد شده است.

مقام های روسیه در ماه های اخیر بارها از سیاست های آمریکا علیه کشور خود به ویژه تلاش برای برپایی انقلاب رنگی انتقاد کرده اند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی بر ضرورت تلاش نهادهای امنیتی روسیه برای پیشگیری از انقلاب های رنگی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین در جمع مقام های وزارت کشور روسیه با اشاره به امکان تحرکات غرب و آمریکا برای ایجاد ناارامی در روسیه خاطرنشان کرد: فعالیت های افراط گرایان متنوع تر می شود و شاهد تلاش هایی برای برپایی انقلاب های رنگی در کشور از برپایی اعتراضات خیابانی گرفته تا خصومت جویی و نفرت انگیزی در سامانه های اجتماعی هستیم.

پوتین در این جلسه که جمعی ازمقامهای ارشد روسیه ازجمله وزرای دفاع و موقعیت های اضطراری و رییس سازمان امنیت فدرال شرکت داشتند در مورد فعالیت های افراط گرایان خاطرنشان کرد: این اقدامات با هدف ایجاد اختلاف بین مردم انجام می شود و ارکان حکومت روسیه را نابود کرده و به حق حاکمیت کشور ضربه وارد شود.

رییس جمهوری روسیه با بیان این که سازمان های امنیتی باید به هر گونه اقدامات افراط گرایان واکنش فوری نشان دهند، اظهار کرد: باید اقدامات پیشگیرانه مربوطه به ویژه در میان جوانان انجام گیرد.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیز اخیرا آمریکا را متهم کرد که با تحریم روسیه برای سرنگونی حکومت این کشور برنامه ریزی کرده بود.

مقام روس گفت: بدیهی است کاخ سفید با تحریم روسیه امید بسته بود که وضع زندگی مردم روسیه بدتر می شود و اعتراضات مردمی کشور را فلج خواهد کرد.

وی افزود: اما روسیه از توانمندی های اقتصادی، مالی و سیاسی و به ویژه سیاسی برخوردار است که ضربات به کشور را دفع می کند.

دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا این گونه تلاش های خود را اقدامات برای بهبودی وضع دمکراتیک کشور می نامد اما این در واقع انقلاب رنگی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین