|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۴۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
مراسم ترحیم والده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مقامهای ارشد کشوری و لشکری و مردم در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
در مراسم ترحیم والده رییس جمهوری که روز چهارشنبه برگزار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه ، علو درجات آن مرحومه را از خداوند متعال مسالت کردند.
اعضای هیات دولت، معاونین و مشاورین رییس جمهوری، مسئولین و مدیران ارشد نظام، نمایندگان سفرای کشورهای خارجی، شخصیت های علمی و سیاسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و اقشار مختلف مردم نیز در این مراسم حضور داشتند.
در مراسم ختم و فاتحه خوانی والده دکتر حسن روحانی که در فضایی معنوی برگزار شد، ضمن مداحی یکی از مداحان اهل بیت، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.
وی در سخنانی اظهارداشت: هنر مادر پرهیزکار و شایسته رییس جمهوری تنها این نبود که فرزندشان رییس جمهور است بلکه هنرشان آن است که فرزندشان در یک نظام مشروع الهی که مشروعیت خود را از فقیهی عادل و صالح و مقبولیت اجتماعی خود را از توده های مردم گرفته است، در حماسه بزرگ سیاسی ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ و با مشارکتی مبتنی بر اخلاق، عقلانیت، ایمان و تعهد ملت ایران در جایگاه ریاست جمهوری یک ملت فاخر قرار گرفته است.
ابوترابی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۴ به نام "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" گفت: این نامگذاری برای آن است که همه در کنار هم و در یک جبهه واحد در کنار خدمتگزاران ملت و در برابر زیاده خواهان برای دفاع از منافع ملی کشور بایستند که برای تحقق این امر باید خودخواهی ها و عدم تحمل یکدیگر را کنار گذاشت و همه جریان های سیاسی کشور با حرکتی مبتنی بر اخلاق و ایمان، حماسه دیگری را خلق کنند.

همچنین قرار است امشب نیز بعد از نماز مغرب و عشا، مجلس ترحیم والده رییس جمهوری در مسجد اعظم قم برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین