کد خبر: ۴۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
روحانی با بیان این که جوانان عزیزم قدر مادرها و پدرهای خود را بدانند، خاطرنشان کرد: هیچکس درک نمی کند نعمت پدر و مادر را مگر اینکه روزی آنها را از دست بدهد. جای خالی پدر و مادر در دل انسان ها هیچگاه پر نمی شود.
پیکر مرحومه «سکینه پیوندی» والده رییس جمهوری امروز -یکشنبه- با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» از مسجد جمعه سرخه در استان سمنان تشییع و سپس تدفین شد. رییس جمهوری پس از تدفین پیکر والده مرحومه خود در این مراسم از جوانان خواست، قدر پدر و مادر خود را بدانند.

 حجت الاسلام و الملسمین روحانی ظهر یکشنبه در شهر سرخه و بر مزار والده خود از همه کسانی که در تشییع جنازه این مرحومه شرکت کرده بودند، تشکر کرد و افزود: از همه مردم عزیز و برادران و خواهرانی که زحمت کشیدند و لطف کردند در مراسم تشییع جنازه و نماز و تدفین حضور یافتند، از طرف خودم و همه اعضای خانواده های عزادار در این مصیبت یک دنیا سپاسگزاری می کنم.

رییس جمهوری ادامه داد: از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان که زحمت کشیدند و برای نماز تشریف آوردند ، از همه کسانی که از شهرستان های مختلف کشور و استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزرا، معاونان و همه مسوولینی که در این مراسم شرکت کردند کمال تشکر را دارم.

روحانی با بیان این که جوانان عزیزم قدر مادرها و پدرهای خود را بدانند، خاطرنشان کرد: هیچکس درک نمی کند نعمت پدر و مادر را مگر اینکه روزی آنها را از دست بدهد. جای خالی پدر و مادر در دل انسان ها هیچگاه پر نمی شود.

وی با بیان اینکه این ایام به نام حضرت فاطمه اطهر (س) است، اظهار امیدواری کرد در مسیر خاندان رسالت بتوانیم راه هدایت را با تمسک به سیره آنها بیاموزیم و استفاده کنیم.

رییس جمهوری افزود: خداوند همه اموات و شهدا را غریق رحمت قرار دهد و مقامشان را متعالی کند. همه پدرها و مادرهای عزیز را مورد رحمت خویش قرار دهد و مادر من را که همواره در طول انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن در زندگی خود با تلاش و کوشش برای کشور توام بود، غریق رحمت کند.

روحانی خاطرنشان کرد: مادرم تا آخرین روزهای زندگی اخبار را می شنید و همواره مسایل کشور را دنبال می کرد و به خاندان اهل بیت (س) عشق می ورزید.

وی ادامه داد: سالیان درازی است در تهجد بود و نماز شبش قطع نمی شد؛ خدا ایشان، اموات و همه گذشتگان را بر سر سفره زهرا اظهر (س) قرار دهد.

در مراسم تشییع و تدفین والده محترمه رییس جمهوری، جمعی کثیری از مردم، اعضای دولت، مشاوران رییس جمهوری، نمایندگان مجلس ، مقامات کشوری و لشگری و مسوولین و مقامات محلی برای همدردی با دکتر روحانی و شرکت در مراسم تشییع و تدفین صبح امروز - یکشنبه - در منزل این مرحومه حضور یافتند. همچنین جمع زیادی از اهالی شهرستان سرخه و مردم دیگر شهرستان های سمنان از ساعاتی پیش در مقابل منزل پدری دکتر روحانی اجتماع کرده اند تا با شرکت در مراسم تدفین و تشییع با رییس جمهوری همدردی کرده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر پیکر مادر رییس جمهوری نماز خواند.

در ادامه این مراسم، حسین فریدون با قرار گرفتن در داخل قبر آیین تدفین را انجام داد و پیکر مرحومه در حسینیه شهدای سرخه به خاک سپرده شد.

بانوی مومنه و مجاهده خانم سکینه پیوندی مادر رییس جمهوری که در دوران نهضت اسلامی و دفاع مقدس رنج های فراوان کشید، پس از تحمل چند ماه بیماری در سن ٩٠ سالگی، روز جمعه 29 اسفندماه دار فانی را وداع گفت .

مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحومه ، امروز ساعت 9 و 30 دقیقه در سرخه و مراسم ختم نیز در ساعت های 14 و 30 تا 16 در سرخه و همچنین 16 تا 17 و 30 دقیقه در سمنان و مراسم ختم تهران نیز ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه چهارشنبه پنجم فروردین ماه در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
Morteza dastgheib
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
1
هو الحي الذي لا يموت
جناب آقاي دكتر روحاني رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

ضایعه فقدان مادر گرانقدرتان مقارن با ایام شهادت مادر سادات، غمی سنگین است. یقینا تحمل مفارقت و غم از دست دادن عزيزان با پذيرش و اقرار به تسليم بر آنچه كه رضاي حق جلّ وعلا در آن است تخفيف يافته و بي شك ابراز همدردي دوستان از تألمات هر چند در سوگ مادر باشد ميكاهد . درگذشت اين بانوي مؤمنه فاضله را به جنابعالي و خاندان مكرم تسليت و تعزيت ميگوييم ، براي آنمرحومه غفران ابدي الهي و حشر با حضرت فاطمه زهرا "س" و براي بازمانگان صبر و اجر ارزومنديم . امید آن داریم در آغازین روز رستاخیز طبیعت که حاکی از نامیرایی آفتاب حقیقت و رستاخیز عالم است، پا به پای همدیگر با همدلی و همزبانی ملت سرفراز و دولت خدمتگزار، گام های محکم تری در راه اعتلای ایران اسلامی برداریم
شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین