|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
رئیس پارلمان اروپا گفت در صورت اجرای خواسته های اتحادیه اروپا، یونان همچنان عضو منطقه یورو می ماند.
«مارتین شولتز» رئیس اتحادیه اروپا از پیشرفت در نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص بحران مالی یونان خبر داد. وی در گفتگو با روزنامه آلمانی «پاساور نویه پرسه» تاکید کرد یونان در صورت اجرای خواسته های اتحادیه اروپا می تواند به عنوان عضوی از منطقه یورو باقی بماند.  

به گفته شولتز پرداخت کمک مالی بعدی اتحادیه اروپا به یونان منوط به ارائه فهرست اصلاحات انجام شده توسط دولت این کشور خواهد بود. وی افزود: در این صورت ما زمان خواهیم داشت که طی سه ماه آینده موضوعاتی از قبیل سرمایه گذاری ها، رشد اقتصادی و اشتغال را در یونان بررسی کنیم.

رئیس پارلمان اروپا در پاسخ به منتقدان نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید کرد: در این نشست مسلما پیشرفت هایی به دست آمده است. به گفته وی سران اروپایی در این نشست به «الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان لزوم اقدام سریع دولت وی برای دریافت کمک های بیشتر از سوی اتحادیه را تفهیم کرده اند.

بر این اساس اجرای اصلاحات سریع در نظامی مالیاتی و افزایش سرمایه گذاری در بخش های توریسم و خدمات به منظور تقویت قدرت مالی از جمله در خواست های مقامات اروپایی از دولت چیپراس بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین