|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
نیروهای انصارالله یمن نیز امروز با ورود به استان تعز، مقر نیروهای امنیت ویژه این شهر را بدون هیچ‌گونه مقاومتی به کنترل خود درآوردند.
با ادامه تنش‌های سیاسی-نظامی در یمن، افراد مسلح ناشناس که گفته می‌شود وابسته به القاعده هستند به استان لحج در جنوب این کشور یورش بردند و برخی ساختمان‌های دولتی و نظامی این شهر را به تصرف درآوردند.

 به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، اداره پلیس، مقر نیروهای امنیت ویژه، شعبه بانک مرکزی و چند ساختمان دولتی و نظامی دیگر استان لحج به کنترل نیروهای شبه نظامی در آمده است و درگیری‌هایی که از صبح امروز میان این نیروها با نظامیان دولتی آغاز شده، بیش از 30 کشته برجای گذاشته است.

شهر حوطه، مرکز استان لحج نیز شاهد درگیری‌های شدید میان دو طرف است و برخی از مناطق این شهر به کنترل شبه‌نظامیان مذکور در آمده است. آنها پول‌های موجود در شعبه بانک مرکزی یمن در لحج و نیز سلاح‌ها و مهمات موجود در مقرهای نظامی را به غارت برده‌اند.

استان لحج در جنوب یمن و در مجاورت استان عدن قرار دارد. عدن از سوی عبدربه منصور هادی رییس جمهوری یمن پایتخت خوانده می‌شود و وی که در این شهر حضور دارد تلاش دارد از آنجا کشور را اداره کند.

گفته می‌شود علی العنسی، فرمانده نیروی هوایی ارتش یمن در استان لحج به دنبال این درگیری‌ها متواری شده و برخی پادگان‌های نظامی به کنترل شبه‌نظامیان درآمده است.

رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی یمنی اعلام کرد که در میان مهاجمان به استان لحج شبه نظامیان وابسته به القاعده نیز مشاهده شده‌اند.

نیروهای انصارالله یمن نیز امروز با ورود به استان تعز، مقر نیروهای امنیت ویژه این شهر را بدون هیچ‌گونه مقاومتی به کنترل خود درآوردند.

حوثی‌ها در این اقدام چند پایگاه نظامی استان تعز که تحت کنترل جدایی‌طلبان یمنی است را نیز تصرف کردند و یک گام دیگر به استان عدن نزدیک شدند.

درگیری‌های سیاسی و نبرد مسلحانه، کشور فقیر یمن را در شرایط بحرانی قرار داده است به گونه‌ای که هر بخش از این کشور در کنترل یک گروه است. در حالی که حوثی‌ها در پایتخت و مناطق شمالی حکم می‌رانند، منصور هادی در استان جنوبی عدن مستقر شده و آنجا را پایتخت نامیده و مناطق جنوبی را تحت کنترل دارد. القاعده نیز که با دو طرف می‌جنگد، نفوذ بالایی در شرق یمن دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین