|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷
مولای من، ما زائرانی هستیم که فرسنگ ها راه پیموده ایم تا در این آخرین لحظات سال که با فراز و نشیب های بسیار پشت سر گذاشتیم، مهمانت شویم و از می عشق تو بنوشیم.
در واپسین لحظات سال 1393 شمسی، هزاران زائر و مجاور که از دور و نزدیک خود را به آستان ملک پاسبان رضوی رسانیده اند، در صحن و سرای حضرت دوست چشمان پراشکشان را به گنبد طلایی اش دوخته اند و آوای یا مقلب القلوب آنان در فضای حرم طنین انداز شده است.

شوق یک لحظه بودن در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و تحویل سال در فضای ملکوتی اماکن متبرکه حضرت دوست عاشقان را از گوشه و کنار کشور امشب در حرم مطهر رضوی گرد هم آورده است.

در آن لحظه ناب زائران دستانشان را به سمت روضه منورش بلند می کنند و عقده دل می گشایند و می گویند: مولای من، تو در این لحظه میزبان ما هستی، تو میزبان گریه ها و نیازها، غم ها دلتنگی هایمان هستی، ما غریبه هایی هستیم که به آستان کرم تو چشم دوخته ایم و به دستان پرمهرت توسل کرده ایم.

مولای من، ما زائرانی هستیم که فرسنگ ها راه پیموده ایم تا در این آخرین لحظات سال که با فراز و نشیب های بسیار پشت سر گذاشتیم، مهمانت شویم و از می عشق تو بنوشیم.

آقای من، آستان مقدست سجده گاه من است، من بر خاک پاک آستانت می افتم و سجده شکر به جا می آورم، کاش کبوتری بودم که عاشقانه حرمت را طواف می کردم، نسیمی می شدم که بیرق گنبدت را بوسه باران می کردم و فرشی بودم که زیرپای مبارک زائرانت متبرک می شدم.

ای حجت خدا؛ بر من مسکین نگاهی بیانداز، ای آفتاب مهربانی؛ در این لحظات ناب از انوار قدسی ات بر من بتاب تا وجودم از مهرت گرم شود، ای امام شفابخش؛ مرهمی بر دردهای دلم بگذار تا در سال نو بتوانم خدمتگزار لایق تو باشم.

حال در آستانه تحویل سال نو ای شمس الشموس، به میعادگاه عاشقی تو چشم دوخته ایم تا از جام کرامتت جرعه ای بنوشیم، عنایتی کن و ما را بی نصیب مگردان!

... و آنان که توفیق حضور در آستان ملک پاسبان رضوی را در این لحظات ملکوتی نداشتند، از زائران و مجاورانی که در صحن و سرای قدسی حضور دارند، عاجزانه می خواهند که 'وقتی طنین 'یا مقلب قلوب' دلت را لرزاند وقتی آوای خوش 'یا مدبراللیل و النهار' را زمزمه کردی و یاد 'یا محول الحول و الاحوال' دگرگونت کرد، برای ما بخواه ازآن بخشنده بی همتا 'حول حالنا الی احسن الحال'.

امشب مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی به همت آستان قدس بعد از نماز مغرب و عشا آغاز شده و تا لحظه تحویل ادامه دارد. امسال برنامه های این آستان برای همه سنین در نظر گرفته شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره گفت: امشب برنامه 'یک شروع خوب با امام خوبی ها' برای گروه سنی 5 تا 10 سال، ویژه شب سال تحویل در سه نقطه از حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: قصه گویی، نقاشی، روایت خوانی، مسابقه، پخش کلیپ و اهدای جوایز از مهمترین بخش های این برنامه است که در رواق غدیر، کبوترانه و بست شیخ حر عاملی برگزار شده است.

وی بیان کرد: مراسم تحویل سال نو برای بزرگسالان نیز در اماکن متبرکه حرم مطهر آغاز شده و تا لحظه تحویل سال در ساعت 2 و 15 دقیقه ادامه خواهد یافت که افزون بر تمامی اماکن متبرکه، خیابانهای منتهی به حرم مطهر نیز زیر پوشش صوتی مراسم قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: امسال به دلیل تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه (س)با نوروز پس از تحویل سال، نقاره خانه های گلدسته های حرم مطهر امام رضا(ع) نواخته نخواهند شد اما پس از تحویل سال سخنرانی رهبر معظم انقلاب برای تبریک عید و نامگذاری سال، به صورت سراسری پخش می شود.

وی خدمات فرهنگی به کاروان های زیارتی غیرایرانی و توریست های کشورهای مختلف در رواق های غدیر، کوثر و دارالرحمه حرم مطهر رضوی و ارسال پیام تبریک به 17هزار مشترک و نیز ارسال بسته های پستی به 800 مشترک غیرایرانی و ایرانیان مقیم کشورهای دیگر در پنج قاره دنیا را از دیگر خدمات معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی در مراسم تحویل سال نو برشمرد.

سالانه 25 میلیون زائر از نقاظ مختلف کشور و دنیا به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند که فقط در نوروز و لحظه تحویل سال سه میلیون نفر زائر به جمعیت مشهد افزوده می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین