|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
موحدی کرمانی تاکید کرد: بدون تردید شما شکست خوردید و خواهید خورد و در این فرصتی که فعلا در دست است هیات ایرانی منصفانه با منطق با شما حرف می زند حرف حساب را بپذیرید ضرر نمی کنید برای اولین بار امتحان کنید.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: باید به مردم و هیات مذاکره کننده هسته ای ایرانی که درطول مذاکرات مردانه ایستاده و زیر بار زور نمی روند، مرحبا گفت.

 آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران خطاب به طرف خارجی مذاکره کننده هسته ای گفت: هیات ایرانی با شما منصفانه حرف می زند شما بپذیرید ضرر نمی کنید.

موحدی کرمانی در ادامه با بیان اینکه وزیرخارجه آمریکا گفت و اعتراف کرد که ما در سوریه شکست خوردیم افزود: عجیب است که هرچه شکست می خورند پند نمی گیرند، بیدار هم نمی شوند و غرورشان هم کم نمی شود.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: اما وقت آن شده است که زمامداران آمریکا هم فکر کنند چرا شکست خورده اند؟ چرا در سوریه شکست خورده اند؟

وی خطاب به کری گفت: شما تا توانستید از تروریست ها در سوریه حمایت کردید اما شکست خوردید. این نباید برای شما درس باشد که دیگر این جنایات را تکرار نکنید؟ آیا ایران به شما درس نداد؟ از حمایتی که از شاه کردید و نتیجتا شکست خوردید چرا پند نگرفتید؟ بدانید فایده ای ندارد.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: جنایات شما موجب شده است در اکثر نقاط این سرزمین فریادهای مرگ بر آمریکا بلند شود. تا کی می خواهید فکر کنید که با ظلم و خونریزی و تجهیز تروریست ها موفق می شوید. آیا راه رسیدن به اهدافتان حقیقتا این است؟ تا کی ظلم و زورگویی؟

خطیب جمعه تهران به آیه ای از قرآن اشاره کرد و گفت: این قرآن ما است که می گوید انسان های ظالم نمی توانند خانه آباد داشته باشند .

وی تاکید کرد: مردم بیدار شدند. مردم دیگر مردم دیروز نیستند و زیر بار ظلم و زور نمی روند و حرف ظالم را قبول نمی کنند و می فهمند. در مقابل ظالم و متجاوز می ایستند.

موحدی کرمانی ادامه داد: بیدار شوید تا کی باید هیات ایرانی بگوید که ما در مقام سلاح اتمی نیستیم و شما هم بگویید ما هنوز اعتماد نداریم هنوز باورمان نیست.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: کی و از چه راهی باید شما مطمئن شوید؟ همه راه ها را که ایران و هیات ایرانی جلوی شما گذاشته است باز هم می گویید هنوز ما اطمینان نداریم؟ نه! اینها بهانه است همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینها دشمن اسلام و انقلاب اند هسته ای بهانه است.

موحدی کرمانی با بیان این که ای کاش در دنیا عده ای آزاده پیدا می شدند و آمریکا را به محاکمه می کشیدند گفت: واقعا این همه جنایت، این همه آدمکشی چه معنایی دارد؟ بعدا هم بگویند ما شکست خوردیم. غلط کردید که این جنایات را کردید که منتهی به شکست خود و منجر به ریخته شدن خون های فراوانی شدید. چه کسی باید جواب این خون هایی که شما ریخته اید بدهد.

وی گفت: آمریکا باید در دادگاه جهانی و در مقابل افکار عمومی جواب دهد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آدم می کشید از تروریسم حمایت می کنید و در مقابل یک حکومت قانونی که در سوریه هست پیوسته مزاحمت ایجاد می کنید و بعدا هم می گویید شکست خوردید. شما شکست خورده هستید. خدا شکست را برای شما مقرر کرده است. خدا برای شما ذلت و برای اسلام عزت را مقرر کرده است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: بدون تردید شما شکست خوردید و خواهید خورد و در این فرصتی که فعلا در دست است هیات ایرانی منصفانه با منطق با شما حرف می زند حرف حساب را بپذیرید ضرر نمی کنید برای اولین بار امتحان کنید.

وی در ادامه با طرح این سوال که می گویند ما نمی فهمیم که ایران دست از سلاح هسته ای برداشته گفت: چکار کنیم که هیات ایرانی نمی توانند خلق فهم کنند و امیدواریم که خداوند شر دشمنان را به خودشان برگرداند و عزت اسلام و مسلمین را روز به روز افزون گرداند.

موحدی کرمانی به شهادت حضرت زهرا صدیقه (س) اشاره کرد و گفت: بزرگترین مناسبت شهادت حضرت زهرا صدیقه (س) که طبق نقل معتبر سه شنبه آینده روز شهادت مظلومانه این بانوی بزرگ اسلام است.

خطیب جمعه تهران افزود: حضرت صدیقه زهرا هم برای زنان و هم برای مردان الگوی صبر و استقامت است که دوران های سختی را گذراند و سختی ها را با تمام وجود تحمل کرد.

موحدی کرمانی با بیان این که درس دیگر زندگی حضرت زهرا (س) محبت به شوهر و فرزندان بود تاکید کرد: بکوشیم فضای خانه را مملو از محبت کنیم و مراقب باشیم فضای زندگی فضای محبت و دوستی باشد.

وی از دیگر خصوصیات حضرت زهرا (س) را احساس مسوولیت، دفاع از ولایت، آگاه کردن جامعه و ایجاد بصیرت و ایثار عنوان کرد.

خطیب جمعه تهران در ادامه به سالگرد رحلت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا خمینی اشاره کرد گفت: ایشان با کمال فداکاری و بصیرت در کنار امام و بازوی قوی امام بود. به وظیفه دینی خود در ارتباط با اطاعت از ولی امر سخت کوشا بود.

موحدی کرمانی به موفقیت های ارتش عراق در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: موفقیت ارتش و مردم عراق را در مبارزه با داعش آرزومندیم توفقیات خوبی نصیبشان شد و امیدواریم خداوند آنها را در پاکسازی تکریت از عناصر کثیف داعش کمک کند.

وی همچنین برای مردم بحرین آرزوی موفقیت کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین