|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد دولت در فراهم کردن زمینه توسعه اقتصادی جای تقدیر بسیار دارد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاهدان افزود: ایجاد زمینه مناسبت برای توسعه صنعت پتروشیمی و افزایش تعداد کارخانه های تولید سیمان در جنوب و مکانیزه شدن کشاورزی در شمال استان، تخصیص اعتبار قابل توجه برای اجرای پروژه گازرسانی، توسعه بندر چابهار و ارتقای بخش های امنیتی از جمله اقدامات مهم سال 93 دولت در این منطقه بحساب می آید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید بررسی کرد برای تحقق تمام مفاهیم شعار سالجاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی در سیستان و بلوچستان چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت :اقدامات مهم صورت گرفته در بخش های اقتصادی، بیانگر آینده ای درخشان برای استان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ پیشرفت های چشم گیری برای استان بدست آمده است که ساخت مدارس، وجود حدود 90 هزار دانشجو و کسب رتبه نخست اجرای طرح سواد آموزی از جمله این موفقیت ها بحساب می آید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب فقط پنج حوزه علمیه ویژه برادران اهل سنت با 80 طلبه در استان وجود داشت که امروزه به 152 حوزه علمیه با هفت هزار طلبه برادر و 9 هزار طلبه خواهر رسیده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه موارد ذکر شده نشان از رشد فرهنگی استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارد، اما متاسفانه در سالجاری برای ارتقای شاخص های فرهنگی ؛گام موفقیت آمیزی در استان برداشته نشده است.

وی گفت: با توجه به علاقه مندی استاندار سیستان و بلوچستان به عرصه فرهنگ، در سالجاری مبالغی از اعتبارات باقیمانده به این عرصه اختصاص داده شد.

آیت الله سلیمانی اقتصاد و فرهنگ را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: اگر در کنار اقتصاد، فرهنگ قرار نگیرد، اقتصاد خود به سلاحی برای تخریب تبدیل می شود.

امام جمعه زاهدان افزود: اقتصاد زمانی ارزشمند است که با فرهنگ وحدت، محبت و برادری آمیخته شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: برای رسیدن به آینده ای درخشان در عرصه فرهنگ استان باید گام های زیبا و فراوان برداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت روز جهانی آب، وضعیت ایران در این حوزه را بحرانی دانست و اظهار داشت: سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه مستثنی از کشور نیست و با توجه به بارندگی های اخیر هنوز هم در برخی از نقاط استان از جمله حوالی چابهار به 400 روستا با تانکر آبرسانی می شود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: گزارش مسوولان حوزه آب سیستان و بلوچستان در شورای اداری استان نشان از وجود تعداد زیادی چاه غیرمجاز، برداشت بی رویه از سفرهای زیرزمینی و کاهش آب موجود در این سفرها دارد که باید با برنامه ریزی مناسب از ادامه این روند جلوگیری کرد.

امام جمعه زاهدان با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز امیدواری کرد: به برکت زهرا مرضیه(س) ملت ایران سال 94 را با موفقیت، سلامت، آرامش، پیروزی در عرصه فن آوری هسته ای و غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی آغاز کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین