|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۴۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
امام جمعه شهرری گفت: باید تمام تحریم های علیه نظام جمهوری اسلامی لغو حتی یک تحریم نباید باقی بماند
حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی در آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه سال 93 که با حضور مسوولان، خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از نمازگزاران شهرری در مصلی بزرگ این شهر با اشاره به اینکه چهارم فروردین پایان مذاکرات هسته ای است، اظهار داشت: ما معتقدیم که در پایان این مذاکرات تمام تحریمهای ایران بایستی کاملا لغو به صورتی که حتی یک تحریم نیز باقی نماند.

وی تاکید کرد: چه تحریم ها ادامه پیدا کند و یا لغو شود به هرحال پیروز نهایی این مذاکرات جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه شهرستان ری، تصریح کرد: دنیا امروز صداقت جمهوری اسلامی را در این مذاکرات به مشاهده نشسته و همه میدانند که تنها ایالات متحده امریکا در این مذاکرات سنگ اندازی و اشکال تراشی می کند.

شاهچراغی گروهک تروریستی داعش را پرورش یافته آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با حمایت و پشتیبانی از گروهک تروریستی داعش به دنبال ضربه زدن به مسلمانان است.

وی با اشاره به سرکوبی داعش درعراق توسط ایران اسلامی گفت: امروز جهانیان دیدند که در مقابله با داعش جمهوری اسلامی ایران موفق بود و ائتلاف داعش هیچ اقدامی در این راستا انجام نداد که این مهم نشان از اقتدار ایران اسلامی و ادعاهای پوشالی مدعیان دروغین برخورد با تروریست بود.

امام جمعه شهرری با اشاره به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: امروز نفوذ و اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران در منطقه خیلی بیشتر از آمریکا و هم پیمانانش است و سرکوبی داعش نشان دهنده این مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به فرارسیدن دوم فروردین سالروز پیروزی عملیات غرورآفرین فتح المبین اشاره کرد و گفت: عملیات فتح المبین باعث عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی شد در این عملیات بزرگ از سوی رزمندگان غیور اسلام به دشمنان آسیب جدی وارد شد.

شاهچراغی با بیان اینکه دوم فروردین نیز با روز جهانی آب مصادف است، تصریح کرد: دنیا با بحران آب روبرو بوده و هم اکنون با کاهش بارش بارندگی باید مردم و مسوولان ضمن مدیریت در مصرف آب صرفه جویی کنند.

امام جمعه شهرستان ری، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت مظلومانه خاتون خلقت، ام رسالت و امامت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و تقارن آن با سال جدید اظهارداشت: باید درسال جدید تحول در وجودمان ایجاد و سال جدید را با بهار فاطمی شروع می کنیم.

شاهچراخی تصریح کرد: باید سیره فاطمی، اخلاق فاطمی، عفاف، صبر، ایثار، شجاعت و مهمتر از هر چیز بیعت با ولایت مانند حضرن زهرا (س) در وجودمان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تکریم حضرت زهرا سلام الله علیها توسط پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله نشان از جایگاه والای حضرت زهرا مرضیه (س) دارد.

وی گفت: به لطف خدا مردم خداجوی ایران اسلامی همانند سالهای گذشته با برپایی باشکوه مجالس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عشق و علاقه خود به ائمه اطهار علیهم السلام را نشان می دهند.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه ابتدا و انتهای سال 93 به عطر فاطمی مزین است، افزود: مجالس دهه فاطمیه سال جاری باشکوه هرچه تمام تر در مساجد، امامزاده ها، بقاع متبرکه و حسینیه های سراسر کشور در حال برگزاری است و این مجالس نسبت به سال های گذشته از شکوه بیشتری برخوردار است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین