|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
خطیب جمعه تهران گفت: نوروز امسال در ایام فاطمیه واقع شده بنابراین سعی کنیم فضای اندوه و حزن بر شادی و سرور غالب باشد.
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه امروز اول نماز جمعه تهران افزود: همه ما شیفته اهل بیت هستیم و نوروز امسال هم در ایام فاطمیه واقع شده است بنابراین در مجامع خود سعی کنیم این ایام را فراموش نکنیم.

وی اظهار کرد: در دقایق پایانی سال 93 قرار داریم و با آغاز سال 94 در واقع یک سال از عمر ما کم شده است، بنابراین بیاییم اعمال خود در یکسال گذشته را مرور کنیم و ببنیم تکالیف خود را انجام داده ایم و نسبت به کدام یک از آنها کوتاهی کرده ایم.

وی با آرزوی سالی خوش همراه با عزت برای مسلمانان گفت: امیدواریم سال جدید سال رسوایی و نابودی دشمنان اسلام باشد.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه به اهمیت تفکر اشاره کرد و افزود: یکی از امتیازات انسان قدرت تفکر است که مساله مهمی است، حتی سفارش شده است اگر یک لحظه هم ساکت نشسته اید فکر کنید و وقتی سخنی هم می گویید ذکر و نگاهتان پند باشد.

وی گفت: روایت است یک ساعت فکر کردن ارزشمند تر از 60 سال عبادت است.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: قرآن موضوع بهار را مطرح می کند و آن را به عنوان نشانه ای از نشانه های خداوند می داند، اینکه چگونه زمین مرده زنده می شود و از آن گیاه می روید، انسان ها در روز قیامت نیز سر از خاک بر می آورند.

وی تاکید کرد: بنابراین تلاش کنیم اعمال صالح به همراه داشته باشیم و در این راه بکوشیم عبادت را با فکر همراه کنیم زیرا عبادت بدون فکر نه تنها موجب رشد انسان نمی شود بلکه آن را خسته می کند اما عبادت با فکر به انسان نشاط می بخشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین