|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
انتخابات (کنست) پارلمان رژیم صهیونیستی نشان داد که سیاست های جنایتکارانه این رژیم در قبال فلسطینی ها با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت وهمه به اصطلاح کشمکش ها و رقابت های انتخاباتی احزاب صهیونیستی یک سناریوی سیاسی فریبکارانه بیش نبوده است وگزینه ای فراروی فلسطینی به جزاتحاد و مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی وجود ندارد.
ناظران معتقدند تا رژیم صهیونیستی وجود دارد، خبری از تشکیل کشور مستقل فلسطین و بازگشت پناه جویان و آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود نیست و مذاکرات سازش هم یک بازی سیاسی برای سرگرم کردن برخی طیف های فلسطینی مانند تشکیلات خودگردان است که با مقاومت ضد صهیونیستی همراه نیستند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که « کشور مستقل فلسطین متولد نخواهد شد و اجازه تشکیل آن را نمی دهد».

هرچند تشکیلات خودگردان فلسطین این یاوه سرایی نتانیاهو را کودتایی علیه مفاد به اصطلاح طرح عملیات سیاسی خواند که توسط ایالات متحده برای رژِیم صهیونیستی ترسیم شده است اما این تشکیلات متاسفانه همچنان منتظر به بار نشستن مذاکرات سازش است که سناریوی آن نیمه تمام رها شده است.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی ها این اعتراف را کرده است که« نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر کاری می توانست برای نابودی طرح آمریکا مبنی بر تشکیل دو کشور انجام داده است».

گروه های مقاومت فلسطینی تنها راه دستیابی به حقوق ملت فلسطین را اتحاد ، مبارزه و ایستادگی می دانند و معتقدند که مذاکرات سازش و طرح تشکیل دو کشور و غیر این ها بازی سیاسی است تا فلسطینی ها را سرگرم کنند و از پیگیری حقوق قانونی و برحقشان دور سازند.

درهمین چارچوب ، نافذ عزام از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن نتایج این به اصطلاح انتخابات، نحوه برخورد رژیم صهیونیستی با ملت فلسطین به همان منوال سابق خواهد بود و حقوق این ملت دائما انکار خواهد شد و تحقق آن به تعویق خواهد افتاد.

نافذ عزام با دعوت گروه های فلسطینی برای سامان بخشیدن به اوضاع داخلی فلسطین به ویژه برای مقابله با حجم زیاد تهدیدها و چالش هایی که متوجه اصل مساله فلسطین است، تاکید کرد: سرکردگان اصلی در رژیم صهیونیستی از اجرای توطئه پاکسازی نژادی لحظه ای دست برنخواهند داشت و یهودی سازی فلسطین را همچنان ادامه خواهند داد.

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز سخن نتانیاهو درباره عدم عقب نشینی از کرانه باختری و قدس و رد ایده تشکیل کشور فلسطین را دلیل دروغ بودن اوهام صهیونیستی در رابطه با سازش دانست.

ابوزهری امید تشکیلات خودگردان به از سرگیری مذاکرات سازش را «کاری بیهوده و امید بستن به سراب» توصیف کرد.

اویگدور لیبرمن رییس حزب تندروی «اسراییل خانه ما» در بازدید از شهرک صهیونیستی نتیف هعتسراه در نزدیکی نوارغزه عنوان کرد که «هدف اساسی نخست وزیر آینده اسراییل پایان دادن به حیات جنبش حماس است».

جمال الخضری نماینده مستقل در مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که «کوتاه ترین راه برای رسیدن به صلح و امنیت، پایان دادن به اشغالگری و برپایی کشور مستقل فلسطینی است.»

وی افزود:سخنان تهدید آمیز سرکردگان رژیم صهیونیستی در زمینه تشدید محاصره غزه ، گسترش شهرک سازی برای صهیونیست ها و تحت پیگرد قرار دادن فلسطینی ها باعث ایجاد ترس و سستی در ما نخواهد شد و ایمان داریم که در صورت اتحاد ، مقاومت و پافشاری، هیچ حقی از ملت فلسطین ضایع نخواهد شد.

علاء ابوعامر تحلیلگر سیاسی نیز تاکید کرد: مبارزه علیه نژاد پرستی و سرکوبگری رژیم صهیونیستی باید از همه راه ها و شیوه ها دنبال شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین