|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
وزیر امور خارجه صربستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در نشستی در بلگراد بر گسترش همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی تأکید کردند.
به نقل از سفارت ایران در صربستان، 'ایویتسا داچیچ' که سمت معاون اول نخست وزیری صربستان را نیز بر عهده دارد در دیدار با مجید فهیم پور ضمن استقبال از پیشرفت مذاکرات در برنامه هسته ای کشورمان با گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد که طرفین هر چه زودتر به توافق نهایی دست یابند.

وزیر امور خارجه صربستان همچنین با دریافت دعوت نامه از طرف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای جنبش غیر متعهدها در تهران که در ماه خرداد امسال در تهران برگزار می شود، این نشست را فرصت مغتنمی برای تقویت همکاری های دو جانبه برشمرد.

فهیم پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز در این دیدار به روابط خوب تهران و بلگراد اشاره کرد و گفت: صربستان را کشور دوست خود می دانیم و موفقیت های این کشور را موفقیت خود می دانیم و تمامی تلاش ما برای گسترش این روابط است.

سفیر کشورمان در ادامه با اشاره به مذاکرات گروه 1+5 با ایران اضافه کرد: تیم مذاکره کننده ایران به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، گفت وگوهای موفقیت آمیزی با گروه پنج به اضافه یک داشته و تاکنون به پیشرفت های شایان توجهی دست یافته است.

وی افزود: ایران در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های متعددی در راستای بهره برداری صلح جویانه از انرژی اتمی در زمینه های دارویی و پزشکی، کشاورزی و انرژی داشته که حق مسلم ایران و تمامی کشورهاست.

سفیر کشورمان در بلگراد به مسأله تروریسم و ضرورت مبارزه با آن اشاره کرد و گفت: تروریسم به هر شکلی برای همه تهدید محسوب می شود و به همین دلیل همه بایستی در مبارزه علیه آن همکاری داشته باشند.

فهیم پور افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون با کشورهای افغانستان، عراق و سایر کشورهای منطقه در مبارزه علیه گروه های تروریستی همکاری دارد.

طرفین همچنین در این نشست که در وزارت امور خارجه صربستان در بلگراد برگزار شد، تحولات منطقه ای و جهانی را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین