|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
معاون اول رییس جمهور در حاشیه سفر روز پنجشنبه خود به شهرری و در مراسم افتتاح سیستم هوشمند در مسیر تهران-مشهد گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در سال آینده نیز با جدیت دنبال می شود زیرا این موضوع مورد تأکید ویژه رییس جمهور بوده و دولت توسعه خطوط ریلی را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.
اسحاق جهانگیری در حاشیه سفر روز پنجشنبه خود به شهرری و در مراسم افتتاح سیستم هوشمند در مسیر تهران-مشهد با اشاره به ظرفیت های گسترده ای که در بخش حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی از جمله برنامه هایی است که در دولت یازدهم با جدیت دنبال می شود و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه تلاش می کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: توسعه حمل و نقل ریلی در سال آینده نیز با جدیت دنبال می شود زیرا این موضوع مورد تأکید ویژه رییس جمهور بوده و دولت توسعه خطوط ریلی را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که حجم بسیاری از سفرها از طریق خطوط جاده ای انجام می گیرد ادامه داد: ظرفیت های مهمی در بخش حمل و نقل ریلی وجود دارد که باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کافی را برد.

جهانگیری برقی کردن مسیر تهران-مشهد را از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی در سال آینده دانست و اضافه کرد: برقی کردن مسیر تهران-مشهد از جمله برنامه های وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۴ است.

باید از ظرفیت سواحل بهتر استفاده شود

وی توسعه حمل  ونقل ریلی در سواحل را از دیگر برنامه های دولت در این بخش معرفی و عنوان کرد: در بخش سواحل کشور ظرفیت های مهمی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد به همین خاطر باید با کشورهای منطقه توافقاتی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی به امضا برسد تا از سواحل برای گسترش ارتباطات و ترانزیت کالا استفاده شود.

جهانگیری سپس با اشاره به موضوعات داخلی کشور، ایجاد شور و نشاط را از دستاوردهای دولت یازدهم عنوان و بیان داشت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته نشاط سیاسی در میان گروه های مختلف ایجاد شده که امیدواریم این امر در سال آتی نیز ادامه یابد.

معاون اول رییس جمهور گفت: در بخش سیاست خارجی نیز، دولت یازدهم توانست با کشورهای مختلف ارتباط داشته باشد و روز به روز روابط خود را با کشورهای اطراف نظیر عراق و ترکیه و همچنین کشورهای شمالی و شرقی افزایش دهد.

گفتنی است اسحاق جهانگیری  به همراه وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی به شهرری سفر کرده و ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، از ایستگاه راه آهن شهرری بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سفر خود به شهرری در ایستگاه راه آهن این شهرستان حضور یافت و ضمن صحبت با مسافران و مراجعه کنندگان به این ایستگاه، سامانه الکترونیکی قطارهای مسافربری تهران – مشهد را افتتاح کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین