|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشی گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر تحت عنوان نوروز بانان بی‌نوروز در ۴۶۲ ستاد هماهنگی خدمات سفر در کل کشور فعالیت می‌کنند.
مسعود سلطانی فر غروب پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح و راه اندازی فاز دوم بوستان و کمپبنگ مسافران فدک و آب نمای بزرگ خیابان شهدای هسته‌ای قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت کمپینگ و اسکان مسافر در استان قم با توجه به تلاش‌هایی که توسط اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر و با کمک شهرداری و نهاد‌های دیگر صورت گرفته است، مطلوب است.

وی با بیان اینکه در کمپینگ‌ها امکانات گسترده تری نسبت به سال گذشته برای مسافران فراهم شده است، گفت: افتتاح فاز دوم بوستان و کمپینگ مجتمع فدک در فضایی به مساحت چهار و نیم هکتار برای اسکان موقت زائران در ایام نوروز از این موارد است.

افزایش ۲۰ درصدی اماکن اسکان موقت

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۲۰ بوستان برای اسکان موقت زائران در استان قم آماده شده است، افزود: در دیگر اماکن اقامتی شهر قم چون هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تلاش شده است فضای بیشتری را نسبت به سال گذشته برای اسکان مسافران فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور ستاد‌های هماهنگی خدمات سفر که حدود ۴۶۲ ستاد است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آن تحت عنوان نوروز بانان بی‌نوروز فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: امکاناتی را که برای اسکان موقت مسافران فراهم کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته است و در بخش نظارتی نیز بیشتر از ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم.

سلطانی فر از مردم خواست با مسؤلان این کمپینگ‌ها جهت حفظ آن و نیز حفظ محیط زیست همکاری نمایند.

قم باید به یکی از زیبا‌ترین شهر‌های گردشگری مذهبی تبدیل شود

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور و اعضای هیت دولت به قم تصمیم گرفته شد تا به این استان از ابعاد مختلف به صورت ویژه رسیدگی شود، گفت: قم به عنوان قلب تبنده جهان اسلام باید به عنوان یکی از زیبا‌ترین شهر‌های گردشگری مذهبی تبدیل شود و اکنون این شهر خاستگاه میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان است که باید امکانات رفاهی و اقامتی آنان را فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشی با بیان اینکه سرمایه‌گزاری در بخش گردشگری و به ویژه ساخت هتل در قم در الویت قرار دارد، افزود: کسانی که در سال ۹۵-۹۴ قصد سرمایه گزاری در ساخت هتل را داشته باشند از تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برخوردار می‌شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین