|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
بارش برف و باران برای چهارمحال و بختیاری در روز های پایانی سال 93 و اوایل سال 94 پیش بینی شده است.
بر اساس پیش بینی امروز پنج شنبه سازمان هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، یک سامانه بارشی وارد استان چهارمحال و بختیاری می شود.

بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، بیانگر استقرار جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر فراز منطقه است که به تناوب، موجب افزایش ابر، بارش هایی رگباری گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان خواهد شد. طی روزهای جمعه و یک شنبه این بارش ها تمامی مناطق استان را در برخواهد گرفت. هم چنین روز یک شنبه احتمال بارش برف به خصوص در ارتفاعات وجود دارد.

با توجه به اینکه دما فعلی در شب ها در اکثر شهرهای و روستاهای این استان در حدود دو درجه سانتگیراد است و با وقوع بارش ها احتمال آمدن زیر صفر و ایجاد یخبندان وجود دارد، مسافران نوروزی باید با تجهیزات زمستانی مانند پتو، لباس های گرم و... وارد این استان شوند.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز سفر های نوروزی اظهار داشت: تلاش شده برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در پی بارش ها و تغییرات آب و هوایی، پیش بینی آب و هوا به صورت دقیق اطلاع رسانی شود.

مهرداد قطره گفت: هم اکنون یک سامانه بارشی در حال ورود به استان چهارمحال و بختیاری است که موجب افزایش ابر، بارش هایی رگباری گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: این سامانه بارشی در هفته آینده فعال تر می شود و روز های جمعه و یک شنبه بارش ها استان را فرا می گیرد.

وی بیان کرد: احتمال بارش برف در روز یک شنبه در ارتفاعات نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم اکنون حداقل دمای شهرکرد سه درجه سانتیگراد است.

وضعیت جاده های چهارمحال و بختیاری

جاده های چهارمحال و بختیاری در حال حاضر وضعیت خوب و روانی دارند.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به خبرنگار مهر گفت: محدودیت های ترافیکی در جاده های چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

حمزه رفیعی گفت: ترددکامیون و اتوبوس در جاده ارتباطی شهرکرد - ناغان -خوزستان ممنوع است.

وی ادامه داد: تردد کامیون در محور های اصفهان، زرین شهر، و محور لردگان و بروجن به سمت یاسوج و خوزستان در روز های 28 و 29 اسفند از هفت صبح تا 24 ممنوع است.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از اهداف اصلی نیروهای پلیس ایجاد تردد راحت و مطمئن در جاده ها و کاهش تصادفات است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین