|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
وزیر ورزش و جوانان، گفت: نگاه به ورزش متاسفانه علمی و کارشناسانه نبوده و به ورزش تکبعدی نگاه شده است.
محمود گودرزی در گفت و گو با رادیو ورزش، گفت: 70 مقاله در ورزش دارم کهاین مقالات ناشی از تحقیقاتی است که انجام دادم و 70 قسمت ورزش را به وسیله تحقیق میدانی مورد بررسی قرار داده ام. باتوجه به سابقه علمی که داشتم با ابعاد مختلف ورزش در جوامع مختلف آشنا هستم و چالش های عمده ای در ورزش ما وجود دارد که بخش عمده آن در بحث مدیریت است.

وی ادامه داد: نگاه به ورزش متاسفانه علمی و کارشناسانه نبوده و به ورزش تک بعدی نگاه شده است. ورزش یک عنصر اجتماعی سیاسی بوده و نداشتن نگاه سیستماتیک باعث ضعف وزرش شده است.

وزیر ورزش و جوانان، گفت: متاسفانه ورزش ما تک بعدی و سلیقه ای بوده که در آن هیچ توجهی به علم ورزش نشده است.

وی در خصوص قانون ورزش که مصوب سال 1350 است، تصریح کرد: برای نوشتن قانون از روز اول در وزارت ورزش اقدام کردیم زیرا این را یکی از مشکلات ورزش کشور می دانستم. قانون 1350 متناسب با همان سال ها بوده و حتی این قانون برای دهه 60 هم جوابگو نبوده است.

وی اظهار کرد: باید تکلیف قانونی خود را در خصوص وزارت ورزش و جوانان که نوشتن قانون این وزارت خانه است را انجام دهیم. در قانون اعلام شده که باید ظرف 6 ماه این قوانین نوشته شود اما متاسفانه بعد از 2 سال وزارت قبل هیچ کاری انجام نداده است اما ما بعد از حضور در وزارت ورزش سریعا نوشتن قوانین وزارت وزرش و جوانان را شروع کردیم که در حال حاضر آن را برای تصویب می خواهیم به هیات دولت بفرستیم که پس از آن به مجلس فرستاده شود. فکرمی کنم خیلی سریع این کار انجام شود و امیدوارم مجلس نیز با فوریت قانون ورزش و جوانان را تایید کند.

گوردزی خاطرنشان کرد: قانون جامعه ورزش نیز از دیگر اقدامات ما در وزارت ورزش و جوانان بود که روابط سازمان های ورزشی را تعریف می کند که در آن تمام شئونات ورزش دیده می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین