|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
در آستانه پنجاه و چهارمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت زنگنه شاهد چیدن میوه تلاشهای یکساله اش و افتتاح بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت ایران بود. از سویی به رغم بدگویی های بدخواهان، رییس جمهور امروز بزرگترین حمایت خود را در میان وزرای کابینه از وزیر نفت به عمل آورد.
روزی که بیژن نامدار زنگنه تایید وزارت نفت خود را از مجلس شورای اسلامی گرفت شاید برخی گمان می بردند که انتصاب وزیری باسابقه بالا هرچند اشتباهات مدیریتی را کاهش می دهد اما اثری از تحرک بالا و تسریع عملکرد در پیشرفت امور نخواهد گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، کسی گمان نمی برد که پیگیری های بی وقفه وزیر نفت از وضعیت پیشرفت پروژه ها و سرکشی های وقت و بی وقت زنگنه به مناطق عملیاتی جنوب کشور  خواب و آسایش را از پیمانکاران برباید و آنان را وادار کند که با سرعتی باورنکردنی پروژه ها را به نتیجه برسانند.

چهارشنبه 27 اسفند ماه سال یکهزارو سیصدو نود و سه هجری خورشیدی و در آستانه پنجاه و چهارمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت زنگنه شاهد چیدن میوه تلاشهای یکساله اش و افتتاح بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت ایران بود و چه زیبا بود  این خبر که بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور توسط یک کنسرسیوم متشکل از شرکتهای ایرانی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

چهار شنبه ای که در آن دکتر حسن روحانی با اختصاص دادن برنامه آخرین سفر شهرستانی خود در سال 93 به افتتاح فاز دوازده پارس جنوبی ثابت کرد که تمام قد حامی سیاستهای مهندس زنگنه در وزارت نفت است و از بدخواهی ها و بدگویی های گروه دلواپس بازنشسته و مطرود دوران جدید وزارت نفت که امروز در جایگاههایی چون مجلس و یا مطبوعات سنگر گرفته اند؛ هیچ ابایی نداشته و قدر زحمات این مدیر جهادی خود را در جایگاه وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به خوبی می داند.  

روزی که در آن یک پروژه بی نظیر و تاریخی ایرانی افتتاح گردید. پروژه ای که به تنهایی به میزان سه درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزود. پروژه ای که گامی بزرگ در جبران عقب ماندگی  ایران در برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی محسوب می گردد و پروژه ای که به تنهایی به اندازه سه فاز پارس جنوبی تولید گاز و میعانات دارد.

این اقدام وزارت نفت که همچون یک عیدی به اقتصاد ایران محسوب می گردد روزانه 120 میلیون متر مکعب به تولید گاز و بیش از روزانه  120 هزار بشکه به تولید میعانات گازی کشور افزوده است.

این مجموعه همچنین بزرگترین پالایشگاه گازی در منطقه خاورمیانه را در خود جای داده است، پالایشگاهی که می تواند روزانه 120 میلیون متر مکعب گاز ترش را شیرین سازی نماید.

فرآیند تکمیل و نهایی سازی فاز دوازدهم پارس جنوبی آنهم به دست متخصصین داخلی را باید به یقین نمونه ای کامل و بارز از اقتصاد مقاومتی دید و همان مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر آن تاکید کرده اند.

زنگنه نشان داد اگر از سویی در حال بازبینی قرارداد های نفتی برای بازگشت شرکتهای خارجی است از سویی  دیگر نیز چنین پروژه های بزرگ تماما ایرانی را در آستین دارد تا به غربی ها نشان دهد ما محتاج آنان نیستیم که با هر شرایطی تن به قرارداد بدهیم.

آیا این ها همه کافی نیست تا زبان گروهی منتقد بی منطق بسته گردد؟ آیا زمانی که زنگنه و تیم وزارت نفت مشغول تلاش شبانه روزی برای افتتاح فازهای عقب افتاده از برنامه در دوران دولت گذشته بودند اظهارنظر های تند و بی اثر وزیر اسبق نفت و گروهی دیگر از نمایندگان مجلس در راستای منافع ملی ایرانیان ارزیابی می گردید یا باری بود بر دوش خدمتگزاران ملت؟ آنان که در دوران حضور خود در وزارت نفت-حضوری که به دلیل نداشتن سوابق مدیریت نفتی نتیجه اش از قبل پیش بینی می شد- چیزی جز تعویق پروژه های عمرانی و افزایش نارضایتی پرسنل به دلیل رعایت نشدن شایسته سالاری و انتقال مدیران از وزارت خانه دیگر را به دست نیاوردند.

آنان که در نشست های خود با خبرنگاران همراه و روسای برخی خبرگزاری ها  شش ماه پیش چراغ سبز تخریب وزارت نفت را دادند آیا نمی دانستند در این وزارت خانه چه تلاش های شبانه روزی برای افتتاح فازهایی که در زمان خودشان معوق مانده بود در حال انجام است؟

یا آن دسته از دلواپسان مطرودی که در ماه های اول آغاز به کار زنگنه به امید واهی بکارگیری مجددشان دائما در رسانه ها زبان به تمجید از وی می گشودند و اما امروز پس از گذشت یکسال و نیم و قطع امید از رسیدن الطفی از سوی وزارت خانه زبان به انتقاد های عرض و طویل آن هم خطاب به رییس جمهور می گشایند آیا زمان آن نرسیده است که اندکی تامل و در رفتار خود بازبینی نمایند؟

به رغم بدگویی های بدخواهان، رییس جمهور امروز بزرگترین حمایت خود را در میان وزرای کابینه از وزیر نفت به عمل آورد تا آنها بدانند تلاشهای بی وقفه مدیران جهادی که در خدمت به مردم شب را از روز نمی شناسند در هیاهو و غوغا سالاری عده ای تنگ نظر به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین