|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
با پرداخت عیدی و حقوق اسفند بازنشستگان صندوق فولاد، مطالبات آنان به روز پرداخت و تسویه شد.
با تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق اسفند بازنشستگان صندوق فولاد دیروز به حساب آنان واریز و قابل برداشت شد.

 با پرداخت عیدی و حقوق اسفند بازنشستگان صندوق فولاد، مطالبات آنان به روز پرداخت و تسویه شد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور پیامی به بازنشستگان صندوق فولاد بر عزم خود برای اصلاح ساختار این صندوق و متحول ساختن آن با هدف افزایش کارآمدی آن تاکید و اظهار کرد که صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد را در شرایطی تحویل گرفتم که تشکیل آن نتیجه تصمیمی غیرکارشناسانه بود و بدون برنامه و محاسبات متداول برای ایجاد صندوق‌های بازنشستگی ایجاد شده است و عجولانه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الحاق شده است. وی افزود: نتیجه چنین فرایندی جز مشکلات عدیده برای بازنشستگان این صندوق نبوده و نیست. بنا بر وظیفه قانونی و تعهد اجتماعی خود در قبال کارگران، مسئولیت این صندوق مصیبت‌زده را که پرداخت حقوق بازنشستگان آن نزدیک به 120 روز به تعویق افتاده بود بر عهده گرفتم و طی این مدت کوشیدم تا ضمن اصلاح ساختار صندوق، حقوق شما را نیز استیفا کنم. ربیعی گفت: امروز برای نخستین بار عقب‌ماندگی دستمزد شما به‌طور کامل رفع شده و معوقات شما در آستانه سال نو پرداخت شده و تلاش می‌کنیم تابا اخذ تصمیمات کارشناسانه، اداره صندوق را به نحوی متحول سازیم که مشکلات گذشته تکرار نشوند. برای تحقق چنین هدفی ضروری است همگی شرایط دشوار فعلی را درک کرده و اجازه ندهیم مشکلات صندوق به ابزاری برای سوءاستفاده های سیاسی تبدیل شود.
 

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران:قراردادهای سفید مانع امنیت شغلی کارگران است

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران وجود قراردادهای سفید را مانع امنیت شغلی کارگران دانست و گفت: اولویت اصلی وزارت کار در سال آینده پرداختن به اشتغال جوانان است.

ابوالفضل فتح‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ اگر بنگاه‌های زودبازده با یک برنامه ریزی خوب فعال و نقدینگی مورد نیاز آن‌ها تامین شود هم چرخ صنعت به گردش در‌می‌آید و هم اقتصاد از ظرفیت بلاتکلیفی و رکود خارج می شود. وی با تاکید بر ضرورت گسترش سرمایه‌گذاری در کشور گفت: با رونق سرمایه‌گذاری اشتغال شکل می گیرد و اگر از سرمایه‌گذاری حمایت کنیم نرخ بیکاری در کشور کم می شود.

به اعتقاد نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، عامل مهم عقب افتادگی کشور و صنعت بیکاری است و اگر دولت مصمم است تا بیکاری حذف شود و تولید رونق بگیرد باید جامعه کارگری فعال باشد و فعال بودن آن‌ها مستلزم آن است که سال آینده یک فکر عادلانه برای تعیین مزد آنها بشود. فتح اللهی توجه به امنیت شغلی کارگران را از دیگر اولویت های وزارت کار در سال آینده برشمرد و تاکید کرد: سیستم استاد شاگردی باید حذف شود این سیستم منسوخ و مربوط به گذشته‌های دور است و با حال و هوای امروز جامعه کارگری سنخیت ندارد. وی وجود قراردادهای سفید امضا را مانع امنیت شغلی کارگران دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت بازرسی وزارت کار در سال آینده کنترل و نظارت لازم از سوی وزارت کار در این زمینه صورت گیرد. به گفته این فعال کارگری، اگر شرایط کار بهبود یابد و امنیت سرمایه‌گذاری‌ها تضمین شود دیگر کارفرمایان به بستن قراردادهای سفید فکر نمی‌کنند و نگران شرایط تحریم و بلاتکلیفی اقتصادی نیستند. وی در پایان هرگونه تصمیم‌گیری درباره اصلاح قانون کار را بر مبنای سه جانبه گرایی و با نظر شرکای اجتماعی دولت کارگر و کارفرما دانست.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین