|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۴۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
جمعی از دوستداران محیط زیست و مسوولان محلی آستارا محدوده اطراف تالاب استیل این شهرستان را برای پذیرایی از مسافران نوروزی پاکسازی کردند.
  رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا عصر چهارشنبه در حاشیه این اقدام زیست محیطی به خبرنگار ایرنا گفت: زباله و نخاله مهم ترین عامل تهدید اکوسیستم تالاب استیل آستارا محسوب می شود به همین سبب شایسته است مسافران و گردشگران شهرستان از ریختن زباله در حاشیه این تالاب خودداری کنند.

شهروز قلی نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز و سرازیر شدن مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این شهر گردشگرپذیر افزود: تالاب استیل یکی از سرمایه طبیعی و خدادادی شهرستان آستاراست که همه باید در راستای صیانت از این منطقه کوشا باشیم و آن را به درستی برای نسل های آینده حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: شایسته است با ریختن زباله در سطل های تعبیه شده در اطراف این مناطق، نسبت به حفظ و صیانت از محیط سبز و زیبای خود همت کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اضافه کرد: تخلیه زباله ، تغییر کاربری اراضی تالاب به ویلا و عدم رعایت حریم تالاب ، تخلیه فاضلاب های خانگی ، شکار غیرمجاز پرندگان آبزی و کنار آبزی ، شستشوی ماشین ها و کامیون ها در کنار تالاب و ریختن روغن ، نفت و گازوییل به آب در حجم بالا از جمله عوامل تهدید کننده تالاب استیل محسوب می شود.

قلی نژاد تالاب استیل عباس آباد را جزو مناطق نمونه گردشگری در سطح استان گیلان خواند و اظهار کرد: همین جمع آوری زباله های اطراف تالاب توسط دوستداران محیط زیست، می تواند قدم موثر فرهنگی در راستای حفاظت از تالاب استیل باشد.

جمعی از شهروندان و مسوولان محلی شهرستان آستارا با در دست داشتن کیسه های زباله، نسبت به جمع آوری زباله ها و پاکسازی طبیعت اطراف تالاب استیل اقدام کردند.

تالاب استیل آستارا با وسعت 138 هکتار و با داشتن درختان توسکا، در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت قرار دارد و یکی از مهم ترین قطب های گردشگری در شهرستان آستارا محسوب می شود.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیومتری غرب مرکز استان گیلان قرار گرفته و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر شمار به شمار می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین