|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
ژاپن اعلام کرد که قصد دارد سه راکتور هسته ای خود را به دلیل فرسوده شدن و پایان عمر مفید آنان، تعطیل کند.
این تصمیم ازسوی مسوولان دو شرکت تامین و نگهداری برق هسته ای ژاپن در حاشیه سومین اجلاس سازمان ملل متحد جهت کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی در شهر «سندای» ژاپن اتخاذ شده است.

اعلام تعطیلی این تعداد نیروگاه و خارج شدن آنان از مدار، برای اولین بار پس از حادثه زمین لرزه و سونامی ژاپن که منجر به وارد شدن خسارات شدید به نیروگاه فوکوشیما دایچی این کشور شد، صورت می گیرد.

مسوولان زیست محیطی و دو شرکت گرداننده نیروگاه های برق هسته ای ژاپن امیدوار بودند که پاکسازی منطقه از آلاینده های رادیواکتیو را تا سال پیش به پایان برسانند که نه تنها موفق به این کار نشدند بلکه اعلام کردند: این پاکسازی تا سال 2017 میلادی طول خواهد کشید.

شرکت کنندگان در سومین همایش کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی در شهر سندای که هر 10 سال یک بار برگزار می شود، امیدوارند ژاپن بتواند با اتخاذ تدابیر لازم، خطرات ناشی از حوادثی همچون فوکوشیما را کاهش دهد.

شرکت کنندگان در این همایش اعلام کرده اند که قصد دارند با تصویب و تدوین دستورالعمل های جدید، خسارات ناشی از بلایای طبیعی در دنیا را با استفاده از تجارب همه کشورهای درگیر با آن، کاهش دهند.

براساس گزارش سازمان ملل، هزینه بلایای طبیعی در جهان هر سال به حدود 285 میلیارد یورو می رسد، به همین خاطر این سازمان امیدوار است با تصویب طرحی جدید، سرمایه گذاری در برنامه های پیشگیرانه از فجایع را افزایش دهد.

این نهاد بین المللی پیش تر در گزارشی اعلام کرده بود که در 10 سال گذشته ، حدود 700 هزار نفر دراثر بلایای طبیعی در جهان جان خود را از دست داده اند و ضررهای اقتصادی ناشی از این بلایا، به یک تریلیون و 400 میلیارد دلار می رسد.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نخستین روز اجلاس سندای ، میزان خسارات سالانه ناشی از بلایای طبیعی در جهان را 300 میلیارد دلار اعلام کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین