|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
حیدر جمال رییس کمیته اسلامی روسیه گفت، آمریکا از گروه تروریستی و تکفیری داعش علیه کشورهای اسلامی استفاده می کند و این گروه در واقع ابزار غرب علیه جهان اسلام است.
جمال که از کارشناسان سیاسی مسلمان برجسته روسیه محسوب می شود، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآورشد: آمریکا در ایجاد گروه تروریستی داعش نقش فعال داشته و این طرح ضداسلامی را حمایت مالی کرد.

رییس کمیته اسلامی روسیه خاطرنشان کرد: بی جهت نیست تمام اقدامات داعش علیه کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه متمرکز شده است.

وی افزود: گروه تروریستی داعش بخش هایی از کشورهای سوریه، عراق و لیبی را اشغال کرده و هزاران نفر از ساکنان مسلمان این مناطق را به خاک و خون کشیده است.جنایات ضدبشری گروه تروریستی داعش به خوبی ماهیت ضداسلامی این طرح شیطانی را نشان می دهد.

کارشناس مسلمان روس گفت: آمریکا و غرب از داعش برای بدنام کردن اسلام و ضربه به وجهه جهانی آن استفاده می کنند و به همین دلیل علاقمند به حفظ آن به عنوان نیروی ضداسلامی منطقه هستند.

جمال افزود: تمام ادعاهای غرب و آمریکا مبنی بر تلاش برای نابودی داعش دروغی تبلیغاتی بیش نیست و آنها بطور مخفیانه برای حفظ این گروه ضداسلامی تلاش می کنند.

فیلسوف و کارشناس سیاسی مسلمان روس افزود: متاسفانه بسیاری از مسلمانان هنوز به ماهیت واقعی داعش با وجود جنایات ضدبشری این سازمان تروریستی خطرناک پی نبرده اند و تبلیغات غربی عامل اصلی گمراهی این گروه از مسلمانان است.

وی ادامه داد: داعش خطرناک ترین سازمان ضداسلامی است که از طرف رژیم صهیونیستی حمایت و برای تضعیف کشورهای مهم اسلامی همچون سوریه و لیبی استفاده می شود.

رییس کمیته اسلامی روسیه با تحسین اقدامات ایران در مبارزه با داعش خاطرنشان کرد: تمام سیاست های ایران در منطقه خاورمیانه بر حمایت از کشورهای این منطقه به ویژه سوریه و عراق که مورد حمله گسترده داعش واقع شده متمرکز شده است.

جمال گفت: دیگر کشورهای اسلامی هم باید از ایران الگو گرفته و مواضع روشنی در مورد داعش اتخاذ کنند و اقدامات آنها به حرف و سخن صرف محدود نشود و باید برای مبارزه با این طرح ضداسلامی و ریشه کنی آن اقدام عملی کنند.

کارشناس روس از سیاست های روسیه در مبارزه با داعش استقبال کرد و افزود: روسیه از کشورهای منطقه خاورمیانه در برابر این گروه تروریستی حمایت کرده و موضعش صادقانه و قابل احترام است.

وی ابراز امیدواری کرد با اتحاد مسلمانان در سال جاری میلادی گروه داعش در کشورهای اسلامی بطور کامل سرکوب و آتش این فتنه برای همیشه در جهان اسلام خاموش شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین