|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
وی با بیان اینکه چهار نفر از این دانش آموزان با هم برادر هستند که متاسفانه در این حادثه دچار سوختگی شدند، اظهار کرد: پای یکی از دانش آموزان نیز بر اثر انفجار مین، قطع شده است.
مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام از ترخیص یکی از دانش آموزان مجروح حادثه انفجار مین که از ناحیه چشم دچار جراحت شده بود از بیمارستانی در شهر اهواز خبر داد.

 پنج دانش آموزان عشایری دو هفته گذشته در منطقه کنجانچم شهرستان مهران با دستکاری مواد منفجره باقی مانده از زمان جنگ موجب انفجار آن شده و همگی دچار سوختگی شده و پای یک دانش آموز نیز قطع شد، این افراد برای سیر مراحل درمانی به بیمارستانی در شهر اهواز منتقل و تحت درمان ویژه قرار گرفتند.

جبار قبادبیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ترخیص یک دانش آموز، گفت: چهار دانش آموز مجروح دیگر این حادثه بخاطر سوختگی و به تشخیص پزشکان معالج همچنان در بخش عمومی این بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از این دانش آموزان با هم برادر هستند که متاسفانه در این حادثه دچار سوختگی شدند، اظهار کرد: پای یکی از دانش آموزان نیز بر اثر انفجار مین، قطع شده است.

به گفته وی، پس از وقوع این حادثه که بدلیل دستکاری مواد منفجره و مین بجا مانده از دوران دفاع مقدس توسط این پنج دانش آموز مقطع ابتدایی روی داد، درمان این دانش آموزان در دستور کار جدی و ویژه مسوولان استان ایلام و اهواز قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: همه مسوولان استان برای بهبود اوضاع عمومی و جسمی این دانش آموزان اهتمام جدی دارند و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از آوردگاه های دوران دفاع مقدس محسوب می شود که در جریان جنگ تحمبلی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی آن آلوده به مین و مواد منفجره شد.

بخش زیادی از این اراضی پاکسازی عمومی شده ولی در اثر بارش باران و فرسایش خاک هر از گاهی مین یا مواد منفجره ای از زیر خاک سر بیرون می آورد و در پاره ای اوقات انفجار این مواد موجب مجروحیت مردم به ویژه عشایر ساکن نوار مرزی ایلام منطقه می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین