|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به طور ویژه‌ پیگیر مطالبات فرهنگیان است.
کاظم جلالی عصر امروز در نشست پیگیری مطالبات و مشکلات فرهنگیان شاهرود و میامی با حضور محمدرضا جهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان و مسئولان آموزش‌وپرورش شهرستان شاهرود اظهار داشت: شغل معلم بنا به رویکرد آموزش‌وپرورشی ارزشمند و قابل‌تقدیر است که باید از سوی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه موردتوجه و حمایت جدی قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان تصریح کرد: باوجود زحمات بسیار فرهنگیان در امر آموزش‌وپرورش، این قشر با مشکلات معیشتی روبرو هستند و حقوق و دریافتی آن‌ها نسبت به کارشان بسیار پایین است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دغدغه‌های معلمان را مربوط به امروز ندانست و تأکید کرد: مشکلات فرهنگیان به‌مرورزمان انباشته‌شده است و باید برای رفع آن‌ها تصمیمات جدی اتخاذ شود.

وی با اشاره به درخواست‌های معلمان و فرهنگیان شهرستان‌های شاهرود و میامی، عنوان کرد: برآورده کردن درخواست‌های معلمان در خصوص بیمه طلایی، کارت سفر و مسائلی از این قبیل می‌تواند تا حدودی پاسخگوی مطالبات فرهنگیان باشد که باید دستگاه‌ها در تأمین آن‌ها اهتمام ویژه‌ای به کار بگیرند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به درخواست‌های فرهنگیان استان سمنان به‌ویژه معلمان شهرستان‌های شاهرود و میامی، گفت: فرهنگیان شاهرود و میامی 60 درصد از جمعیت فرهنگیان استان سمنان را تشکیل می‌دهند که یکی از مهم‌ترین مطالبات آن‌ها احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان است.

جلالی تأکید کرد: شأن فرهنگیان به‌عنوان قشر زحمتکش جامعه باید حفظ شود.

در این نشست، مدیران آموزش‌وپرورش استان سمنان، شاهرود، میامی و بسطام و جمعی از فرهنگیان این منطقه مشکلات و مطالبات فرهنگیان منطقه را بیان کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان جامعه فرهنگیان شهرستان‌های شاهرود و میامی در این نشست، پیگیری بحث نیازهای معیشتی فرهنگیان بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حفظ حرمت و شأن معلمان، توجه واقعی به مطالبات فرهنگیان، رفع تبعیض و فاصله طبقاتی میان معلمان و سایر اقشار جامعه، ایجاد کارگروه مشترک از نمایندگان استان‌های کشور  جهت بررسی مطالبات فرهنگیان، توجه به بیمه و مسکن فرهنگیان، اضافه نمودن به حقوق معلمان، احداث بیمارستان فرهنگیان، پیگیری بیمه طلایی فرهنگیان و ایجاد سازمان نظام معلمین را ازجمله مطالبات خود مطرح کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین