|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۴۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
مدیر مرکز فرهنگی سفارت ایتالیا در بلگراد در دیدار رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در صربستان گفت : جمهوری اسلامی ایران یکی از غنی ترین تمدنها در جهان و دارای فرهنگی بزرگ است .
از رایزن فرهنگی ایران در بلگراد، گیان فرانکو رندا روز سه شنبه در دیدار با محمود شالویی ضمن اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های باستان شناسی صربستان که در موزه ملی این کشور در بلگراد برگزار می شود حضور ایران را به عنوان میهمان ویژه در این جشنواره ستود.

وی همچنین به خونگرمی و میهمان نوازی مردم کشورمان اشاره کرد و افزود: من حدود سه سال پیش به ایران سفر کردم و از برخی شهرهای تاریخی ایران از جمله شیراز، اصفهان و یزد دیدن داشتم و هم اکنون با قاطعیت می گویم که عظمت ایران و محبت مردمانش همواره به نیکی در ذهن و دل من جای دارند.

محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان هم در این دیدار در آستانه برگزاری جشنواره فیلم های باستان شناسی در بلگراد ضمن قدردانی از انتخاب فیلم مستند «شکوه تخت جمشید» برای نمایش در مراسم افتتاحیه و همچنین توجه عمیق مسئولین و دست اندرکاران جشنواره به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ درخشان و برخوردار از تمدنی کهن است که جلوه هایی از تاریخ پرفراز و نشیب بشری را نمایان می سازد.

شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های باستان شناسی صربستان با شرکت کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، اتریش، هلند، کرواسی، یونان، اسلوونی، هلند و صربستان از شامگاه 28 اسفندماه سال جاری طی مراسمی با نمایش فیلم مستند «شکوه تخت جمشید» آغاز خواهد شد.

این جشنواره به مدت یک هفته و با نمایش 22 فیلم از ده کشور خارجی و همچنین یک فیلم از کشور صربستان در سالن گالری «فرسکا» موزه ملی این کشور دایر خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین