کد خبر: ۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: زمینه جابجایی 264 هزار مسافر توسط خطوط ریلی جنوب کشور در ایام نوروز فراهم شده است.
عبدالکریم درویش زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و ایسنا با اشاره به آغاز فعالیت ستاد نوروزی راه آهن جنوب از روز گذشته افزود:264 هزار مسافر نوروزی شامل 100 هزار نفر در درون استان خوزستان و 164 هزار نفر در مسیرهای خارج از استان جابجا خواهند شد.

وی اضافه کرد: ستاد نوروزی به صورت شبانه روزی در محل کار حاضر بوده و تمام واحدهای مربوط با بخش مسافری به صورت کشیک فعالیت دارند.

درویش زاده گفت: کشیک ارشد هم در محل ستاد مستقر است و تمام سیستم حمل و نقل مسافری و باری را به طور شبانه روزی کنترل می کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی مراتب را به ستاد مرکزی اطلاع دهد.

وی از افزودن دو قطار جدید به تعداد قطارهای موجود در مسیر برون استانی راه آهن جنوب در ایام نوروزی خبر داد و گفت: پیش از 25 اسفند تعداد قطارهای موجود در این مسیر پنج قطار بود که هم اینک به هفت رام افزایش یافته و در بخش درون استانی هم شش رام قطار مسافران را در مسیر اهواز - بندر امام، اهواز - شوشتر و اهواز - اندیمشک جابجا می کنند.

مدیر ارشد محور جنوب راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ظرفیت فراهم شده برای مسافران برون استانی محور ریلی جنوب نسبت به ایام نوروز پارسال شش هزار نفر افزایش دارد.

وی توضیح داد: در مجموع هفت رام قطار در مسیر جنوب تردد دارند که شامل اهواز - مشهد با ظرفیت 600 نفر، فوق العاده اول اهواز - تهران با ظرفیت 800 نفر، فوق العاده دوم خرمشهر - تهران با ظرفیت 600نفر، فوق العاده سوم اهواز - تهران با ظرفیت 480 نفر، فوق العاده چهارم اهواز - تهران با ظرفیت 360 نفر، قطار فوق العاده پنجم اهواز - تهران با ظرفیت 670 نفر و قطار اندیمشک - تهران با ظرفیت 650 نفر و به صورت رفت و برگشت است.

درویش زاده با اشاره به آغاز فروش بلیط های نوروزی از یک ماه گذشته به صورت برخط(آنلاین) و حضوری در دفاتر فروش یادآوری کرد: تا روز گذشته تمام بلیط های مسیر اهواز - مشهد به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه قطارهای درجه یک، شش تخت خوابه به صورت اتوبوسی و چهار تخت خوابه در مسیر جنوب تردد دارند افزود:قیمت بلیط در این روزها ثابت بوده و بر اساس مصوبه قبلی برای ایام نوروز هم افزایش نخواهیم داشت.

مدیرکل راه آهن جنوب در عین حال اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل راه آهن جمهوری اسلامی ادارات کل مناطق راه آهن در ایام نوروزی باید 61 اقدام را در دستور کار قرار دهند که تمام این اقدام ها به منظور انجام یک سیر ایمن در مسیرهای مختلف راه آهن است.

وی افزود: تمام اقدام های مزبور در راه آهن جنوب به این منظور به عمل آمده و آمادگی کامل برای پشت سر گذاشتن ایام نوروزی وجود دارد.

مدیر ارشد محور جنوب راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازدید خود از محور ریلی جنوب(اهواز تا دورود) و انجام بررسی های لازم گفت: برای رعایت زمان در طول سفرها و کاهش تاخیرها به حداقل ممکن، در نقاط دارای تقلیل سرعت به منظور بازسازی و نوسازی پروژه های اجرا شده در مسیر، این تقلیل سرعت ها حذف و نقاط مزبور به سرعت مجاز رسیده اند.

وی از ایجاد شرایط مطلوب در نمازخانه های واقع در مسیر راه آهن جنوب، سرویس های بهداشتی و سکوها و نیز بازسازی کف سالن ها، تعویض پکیج سرویس های بهداشتی، تعویض روکش تخت ها، پرده های سالن ها و فرش های کف کوپه ها، ساک پتوها، نظافت داخل سالن ها، بازسازی و رنگ آمیزی سالن ها به تعداد 20دستگاه و ایجاد آماده باش کامل نیروها در بخش های مسافری برای روزهای پیک نوروزی خبر داد.

وی گفت: حمل و نقل ریلی ایمن ترین حمل و نقل در کشور است و از آن استقبال خوبی می شود اما به خاطر محدودیت هایی که در مسیر جنوب وجود دارد نمی توان به تعداد قطارهای موجود اضافه کرد.

طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعی آن240کیلومتر است.

خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین