کد خبر: ۴۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
موسسه تحقیقاتی صلح سیبری استکهلم اعلام کرد:هند رتبه نخست واردات اسلحه در جهان را در سال 2014 به خود اختصاص داده است .
این موسسه تحقیقاتی روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در سال گذشته کشورهای عربستان سعودی ، چین و امارات به ترتیب رتبه های بعدی واردات اسلحه را به خود اختصاص داده اند.

براساس این گزارش،هم اکنون واردات اسلحه هند سه برابر بیشتر از کشورهای همسایه خود چین و پاکستان و بیشتر از عربستان سعودی و امارات متحده عربی است .

واردات اسلحه هند بین سالهای 2005 تا 2014 بیش از دو برابر افزایش یافته است .

ناتوانی هند در ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی استراتژیک باعث شده که این کشور مجبور شود نیازهای دفاعی خود را از کشورهای دیگر وارد کند درحالیکه چین توانسته با احداث پایگاه صنعتی دفاعی و با استفاده از مهندسی معکوس جایگاه خود را از بزرگترین وارد کننده اسلحه به رتبه سوم تنزل دهد.

براساس این گزارش،اکنون پاکستان 41 درصد ،بنگلادش 16 درصد و میانمار با 12 درصد از بزرگترین مشتریان اسلحه چین به شمار می روند.

هند همچنان 65 درصد از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نظامی خود را وارد می کند و در پنج سال گذشته 16.72 میلیارد دلار به شرکت های تولید سلاح پرداخت کرده است .

در 15 سال گذشته هند بیش از 120 میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات نظامی کرده است و انتظار می رود در یک دهه آینده 120 میلیارد دلار دیگر در واردات سلاح خود هزینه کند.

هند بزرگترین مشتری اسلحه های ساخت روسیه ، امریکا و رژیم صهیونیستی است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین