کد خبر: ۴۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
وزارت کشور تونس روز سه شنبه از شناسایی و متلاشی کردن 4 هسته تروریستی که جوانان این کشور را برای جنگ در صفوف گروه های تروریستی به لیبی اعزام می کرد، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از تونس، وزارت کشور تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: واحد ملی تحقیقات جرایم تروریستی تونس در جهت شناسایی شبکه های جذب نیرو برای گروه های تروریستی، موفق شد 4 هسته تروریستی خطرناک که در استان قیروان فعالیت می کردند را شناسایی و متلاشی کند.

در این بیانیه آمده است: این هسته های تروریستی جوانان به ویژه دانشجویان تونسی را جذب و آنها را برای شرکت در جنگ به لیبی اعزام می کرد.

این بیانیه افزود: این هسته ها با عناصر تروریستی خطرناک در تونس هماهنگی کامل دارند. این عناصر در لیبی نیز فعالیت می کنند و بر پادگان های آموزش نظامی تروریست ها در این کشور نظارت دارند.

وزارت کشور تونس همچنین اعلام کرد که طی این عملیات 22 مظنون که برخی دانشجو و کارمند بودند، بازداشت شدند و قرار است بازداشت شدگان جهت انجام تحقیقات و بازجویی های لازم به دادستانی کل دادگاه فرستاده شوند.

ارتش تونس در مرزهای الجزایر و در ارتفاعات الشعانبی در استان القصرین در حال مبارزه با گروه های تروریستی - تکفیری است و این گروه ها شماری از نیروهای پلیس، ارتش و سیاستمداران تونسی را ترور کرده اند.

گروهک عقبه بن نافع که یک گروهک تروریستی - تکفیری وابسته به شبکه القاعده است، مهم ترین گروهک تروریستی فعال در تونس به شمار می رود .

این گروهک در کوه های الشعانبی پناه گرفته و طی 3 سال گذشته حملات زیادی به نیروهای نظامی و امنیتی تونس داشته است.

همچنین گروهک موسوم به انصار الشریعه در تونس فعال است.

منطقه مرزی مشترک میان شمال غرب لیبی و جنوب غرب تونس و جنوب شرق الجزایر یک مثلث را تشکیل می دهد که محل رفت و آمد عناصر گروهک های تروریستی و نقل و انتقال سلاح میان این سه کشور به شمار می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین