|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
همکاری های ایران و چین در حوزه کتاب و انتقال تجربیات در زمینه های فرهنگی، کتابداری و اطلاع رسانی در جریان بازدید روز سه شنبه سفیر ایران در چین از کتابخانه ملی پکن مورد تاکید قرار گرفت.
علی اصغر خاجی در این بازدید و دیدار با «هان یانگ جین» رییس کتابخانه ملی چین از آمادگی کشورمان جهت توسعه همکاری، انتقال تجربیات و برقراری ارتباطات بیشتر کتابخانه های ملی دو کشور خبر داد.

وی به همکاری خوب میان کتابخانه های ملی ایران و چین و وجود یادداشت تفاهم همکاری میان این دو نهاد اشاره کرد و گفت که شرایط لازم جهت تقویت بخش مربوط به کتب و اطلاعات پیرامون ایران در کتابخانه ملی چین فراهم است.

سفیر کشورمان در پکن همچنین سطح روابط همکاری ایران و چین را در تمامی حوزه ها خوب توصیف کرد و گفت: انجام سه دیدار از سوی رییسان جمهور دو کشور در طول یک سال و نیم اخیر، نشان از گسترش همکاری های راهبردی دو کشور دارد.

خاجی به سفر رییس جمهوری چین به ایران در آینده نزدیک اشاره کرد و این سفر را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست.

هان یانگ جین رییس کتابخانه ملی چین نیز ایران و چین را دو کشور با فرهنگ باستانی خواند که در طول تاریخ و برای پیشرفت بشریت کارهای ارزشمند و بزرگی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران و چین برای مدرن سازی خود در حال تلاش هستند، روابط خوب کتابخانه های ملی دو کشور را پشتوانه خوبی برای همکاری های علمی و فرهنگی دو کشور برشمرد.

هان همچنین گفت: مخزن کتابخانه ملی چین بیش از 33 میلیون و 400 هزار جلد کتاب دارد و حجم اطلاعات دیجیتال این کتابخانه نیز بالغ بر هزار ترابایت است.

براساس این گزارش، کتابخانه ملی چین با مساحت 280 هزار متر مربع، در رتبه سوم جهانی قرار دارد.

رییس کتابخانه ملی چین به بازدید سالانه 4 میلیون نفر از این مرکز فرهنگی اشاره کرد و گفت که تعداد مراجعان به سایت الکترونیکی آن نیز بیش از یک میلیارد نفر است.

سفیر ایران در پایان بازدید خود از کتابخانه ملی پکن، یک جلد کتاب نفیس از آثار نقاشی استاد فرشچیان را که از سوی یونسکو به چاپ رسیده است را به این مرکز اهدا کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین