|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
، بهمن ماه امسال توقف تولید پنج مدل سواری در خودروسازان داخلی همچنان ادامه یافته است.بهمن ماه امسال تولید پنج مدل سواری در خودروسازان داخلی همچنان متوقف بوده است.
از نگاه دبیر انجمن خودروسازان یکی از علل توقف تولید برخی خودروهای سواری، مشکلات ترخیص قطعات ساخت خودرو از گمرک است.

 بهمن ماه امسال تولید پنج خودرو سواری متوقف شده که از نگاه دبیر انجمن خودروسازان ممکن است کارخانه‌ها آمار دقیق به وزارت صنعت نداده باشند یا قطعات این خودروها با تاخیر از گمرک ترخیص شده باشد.

، بهمن ماه امسال توقف تولید پنج مدل سواری در خودروسازان داخلی همچنان ادامه یافته است.بهمن ماه امسال تولید پنج مدل سواری در خودروسازان داخلی همچنان متوقف بوده است.

در این مدت تولید مگان با افت 100 درصدی از 27 دستگاه در بهمن ماه 1392 به صفر رسید. تولید خودروی وولیکس C30 نیز با کاهش 100 درصدی از 76 دستگاه در بهمن ماه 1392 به صفر کاهش یافته است. بهمن ماه امسال تولید ام‌.وی‌.ام 110 سه سیلندر با افت 100 درصدی از 230 دستگاه در بهمن ماه 1392 به صفر رسید. در این مدت تولید سواری آسا (B50) نیز با کاهش 100 درصدی از یک دستگاه در بهمن ماه 1392 به صفر کاهش یافت. تولید سواری جک (J3) نیز با کاهش 100 درصدی از پنج دستگاه در بهمن ماه 1392 به صفر رسید.

در همین مورد دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز عنوان کرد: ممکن است این اتفاق به دو دلیل باشد. امکان دارد کارخانه‌های تولیدی به وزارتخانه‌ صنعت، معدن و تجارت آمار نداده باشند یا به دلیل اینکه قطعات این مدل خودروها که به صورت سیکلی از خارج وارد شده و در کارخانه‌ها مونتاژ می‌شوند، از گمرک دیر ترخیص شده باشند.

احمد نعمت‌بخش تصریح کرد: همچنین احتمال دارد، دیر ترخیص شدن قطعات این خودروها به دلیل گرفتاری‌هایی باشد که ما برای نقل‌و‌انتقال پول و گشایش اعتبار داریم و همین مساله باعث دیر رسیده قطعات به خطوط تولید شده باشد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین