|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۴۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
این متخصص تغذیه یادآور شد: مصرف چای در هر دید و بازدیدی درصورتی که با قند مصرف نشود، منعی ندارد اما افراد باید سعی کنند که در مصرف شیرینی زیاده‌روی نکنند.
 یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید در ایام دید و بازدید با یک برنامه‌ریزی مناسب غذایی از زیاده‌روی در مصرف میوه و تنقلات جلوگیری کنید گفت: هنگام استفاده از شیرینی در دید و بازدیدها بهتر شیرینی‌های خشک و در ابعاد کوچک مصرف کنید.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید سعی کنند در ایام عید از خرید شیرینی‌جات به مقدار زیاد تا حد امکان خودداری کنند گفت: بهتر است به فرزندان خود توصیه کنید با مصرف کمتر شیرینی اعتدال را رعایت کنند.

وی یادآور شد: هنگام استفاده از شیرینی در دید و بازدیدها بهتر است از شیرینی‌های خشک و در ابعاد کوچک استفاده کنند.

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه برخی از افراد در ایام نوروز و گاه در یک روز به دفعات به دید و بازدید می‌روند گفت: باید با یک برنامه‌ریزی مناسب غذایی، از زیاده‌روی در مصرف میوه و تنقلات جلوگیری کنید.

کیمیاگر گفت: افراد باید با برنامه‌ریزی در دید و بازدید اول از بین میوه‌ها خیار مصرف کنند چرا که این میوه کم کالری است و در دید و بازدیدهای بعدی میوه‌ها و تنقلات را انتخاب و از زیاده‌روی جدا پرهیز کنند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: مصرف چای در هر دید و بازدیدی درصورتی که با قند مصرف نشود، منعی ندارد اما افراد باید سعی کنند که در مصرف شیرینی زیاده‌روی نکنند.

کیمیاگر گفت: شیرینی نوروز باید کوچک و بندانگشتی و از نوع شیرینی‌های نان نخودی، برنجی یا گردویی کوچک باشد و از مصرف شیرینی‌ تر پرهیز شود. شیرینی‌ تر و شیرینی‌های بزرگ خامه‌ای در نوروز جایگاهی ندارند چرا که از این نوع شیرینی‌ها در هفته آن هم در زمان عصر یک یا دو بار استفاده می‌شود نه در ایام نوروز و در هر دید و بازدیدی. از سوی دیگر قرار دادن شیرینی‌تر روی میز پذیرایی در مدت زمان طولانی منجر به فاسد شدن آن می‌شود.

استاد انستیتو تغذیه کشور خاطرنشان کرد: دیابتی‌ها باید در ایام نوروز از نظر تغذیه‌ای بیش از سایرین مراعات کنند این در حالی است که برخی از بیماران دیابتی بیماری خود را نزد بستگان خود پنهان می‌کنند و این موضوع موجب زیاده‌روی در مصرف برخی از موادغذایی می‌شود که برای آنها مضر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین