|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۱
کد خبر: ۴۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: تأیید داوطلبان توسط مراجع قانونی انجام می شود و تأیید نهایی هم توسط شورای نگهبان صورت می پذیرد.
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: شرط برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی، تامین اعتبار300 میلیارد تومانی مربوط به آن است.

محمد حسین مقیمی در حاشیه نشست با دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی که عصر امروز (دوشنبه) در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره برگزاری زمان انتخابات گفت: نامه ای برای شورای محترم نگهبان برای زمان برگزاری انتخاب داده شد و در آن نامه پیش بینی دو تاریخ برای انتخابات بود که یکی 7 و دومین 14 اسفند سال 94 که شورای نگهبان با 7 اسفند موافقت و کتبی اعلام کردند و از طریق رسانه ملی هم اعلام شد و انتخابات را در روز هفتم اسفند سال 94 برگزار خواهیم کرد.

وی در درباره برگزاری انتخابات به صورت رایانه ای گفت: برگزاری انتخابات به صورت رایانه ای بستگی به اعتباراتی دارد که در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد و ما از نظر نرم افزاری و اجرای ماشینی کردن مشکلی نداریم.

مقیمی با بیان اینکه انتخابات سال آینده در 1500 شعبه اخذ رای به صورت رایانه ای برگزار می شود گفت: برای برگزار کردن کامل انتخابات الکترونیکی به 300 میلیارد تومان بودجه نیاز است که در صورت تامین اعتبار می توانیم کل انتخابات رایانه ای می شود.

معاون سیاسی وزارت کشوردر ادامه گفت: دولت باید برای برگزار شدن انتخابات به صورت الکترونیکی در قالب بودجه به مجلس پیشنهاد می داد و مجلس آن را تصویب می کرد اما چنین اعتباری در بودجه 94 در نظر گرفته نشده است مگر آنکه بتوانیم از اعتبارات پیش بینی نشده و اعتباراتی که در اختیار دستگاههای اجرایی است برای این امر استفاده کنیم.

مقیمی افزود: وزارت کشور نامه ای به معاون اول رئیس جمهور داده است که اگر اعتبارات مورد نظر تامین شود می توانیم انتخابات را به صورت ماشینی برگزار کنیم.

وی در ادامه درباره برگزاری انتخابات گفت: با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 94، وزارت کشور طبق سنوات گذشته آن را برگزار خواهد کرد و از الان طبق برنامه زمان بندی، برنامه خود را لحاظ می کند.

وی گفت: برای بهتر برگزار شدن انتخابات تلاش خواهیم کرد که همه کسانی که طبق قانون می توانند به عنوان داوطلب حضور یابند، ثبت نام کنند.

مقمی افزود: تلاش می کنیم مردم بتوانند در نزدیک ترین مکان محل زندگی خودشان رأی بدهند و انتخابات طبق قانون برگزار شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: تأیید داوطلبان توسط مراجع قانونی انجام می شود و تأیید نهایی هم توسط شورای نگهبان صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه داران برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: بعد از آن که ستاد انتخابات شکل گرفت، کارگروه های مختلف چون تبلیغات، امنیت کار خود را شروع می کنند و بر اساس وظایف قانونی خود عمل می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حضور رسانه ملی در انتخابات و اطلاع رسانی هایی که برای مردم می کند، راه برای همه باز شود و کسانی که به هر دلیلی نتوانستند در انتخابات شرکت کنند، باید به مراجع ذیربط برای رسیدگی مراجعه تا به مشکل آن ها رسیدگی شود.

وی همچنین درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان گفت: نامه ای با امضای وزیر کشور برای هیات رئیسه مجلس خبرگان ارسال کردیم که با توجه به افزایش جمعیت نسبت به سال 60 باید حدود 11 نماینده به تعداد اعضای مجلس خبرگان اضافه شود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در این نامه پیشنهاد شده که برای استان البرز که یک استان جدید است دو نماینده در مجلس خبرگان در نظر گرفته شود که اگر این پیشنهادات مورد موافقت قرار گرفت در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری ملاک عمل خواهد بود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین