|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۲
کد خبر: ۴۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
این جایزه که شامل یک گواهینامه به همراه مبلغی در حدود 20000 دلار امریکاست، در نوامبر 2015 همزمان با برگزاری اجلاس جهانی علم در مجارستان به واجدان شرایط اهدا خواهد شد.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سیزدهمین دوره جایزه بین‌المللی سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست را در سال 2015 اعلام کرد.

 این جایزه در زمینه حفاظت محیط زیست اولین بار در سال 1991 توسط سلطان قابوس پادشاه عمان به یونسکو پیشنهاد شد و هدف از اعطای این جایزه تقدیر از تلاش‌های افراد، نهادها یا سازمان‌هایی است که مشارکت مؤثری در مدیریت و حفاظت از محیط زیست مطابق با سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های یونسکو داشته‌اند.

این جایزه که شامل یک گواهینامه به همراه مبلغی در حدود 20000 دلار امریکاست، در نوامبر 2015 همزمان با برگزاری اجلاس جهانی علم در مجارستان به واجدان شرایط اهدا خواهد شد.

انتخاب افراد، گروه‌ها و یا سازمان‌ها به عهده دفتر شورای هماهنگی برنامه بین‌المللی انسان و کره مسکون یونسکو است و واجدان شرایط دریافت این جایزه از طریق کمیسیون‌های ملی به این شورا پیشنهاد می شوند.

متقاضیان باید در یکی از زمینه‌های زیر فعالیت داشته باشند:

* انجام تحقیقات در زمینه منابع طبیعی و زیست‌محیطی

* آموزش و تعلیم در زمینه محیط زیست

* ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست از طریق تهیه داده‌های اطلاعاتی

انجام فعالیت‌هایی در زمینه ایجاد و مدیریت حوزه‌های حفاظت‌شده از قبیل ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره و سایت‌های میراث طبیعی جهانی

از افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی که خود را واجد شرایط برای دریافت جایزه فوق می‌دانند دعوت می‌شود فرم مربوط را تکمیل و حداکثر تا 10 خرداد 1394 به نشانی کمیسیون ملی یونسکو (تهران- خیابان میرداماد، روبه‌روی مسجد الغدیر، خیابان شهید حصاری، کوی یکم، پلاک 15) و به نشانی الکترونیک: science@irunesco.org ارسال کنند.

علاقمندان برای دریافت فرم و اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی

http://www.unesco.org/new/en/natural-sciences/about-us/single-view/news/call_for_nominations_for_the_unesco_sultan_qaboos_prize_for_environmental_preservation/ مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین