|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کری که از اواخر روز جاری مذاکرات را در چارچوب گروه 5+1 با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در باره برنامه هسته ای این کشور در لوزان سوییس از سرمی گیرد، افزود: واضح است که اختلافاتی نیز به علت های فنی وجود دارند.
به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، کری که از اواخر روز جاری مذاکرات را در چارچوب گروه 5+1 با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در باره برنامه هسته ای این کشور در لوزان سوییس از سرمی گیرد، افزود: واضح است که اختلافاتی نیز به علت های فنی وجود دارند.

وی با تاکید بر پایبندی تهران به همه تعهدات خود در همه بخش های توافق حدود یک سال پیش، ابراز امیدواری کرد که دستیابی به این توافق در چند روز آتی امکان پذیر شود.

کری افزود: به طور کلی اکنون بیشتر اختلاف ها بر سر تصمیم های سیاسی است که باید به منظور اثبات مسالمت آمیز بودن این برنامه، گرفته شود.

مصاحبه کری یک روز پس از ارسال نامه هشدار آمیز دنی مک دونو رییس ستاد کاخ سفید به باب کروکر رییس کمیته روابط خارجی سنا در باره عدم مداخله در روند مذاکرات هسته ای با ایران، صورت گرفت.

47 سناتور جمهوریخواه کنگره با ارسال نامه ای به مقام های ایران اعلام کرده بودند که کنگره باید در باره تصویب هرگونه توافقی اظهارنظر کند.

کری در مصاحبه ای که از شبکه سی بی اس پخش شد از اظهارنظر در باره حدس و گمان ها در باره ماهیت هرگونه برنامه هسته ای ایران در پایان توافق 10 یا 15 ساله بر اساس این مذاکرات، خودداری کرد.

وی گفت که من قصد ندارم در باره آغاز یا پایان یا مدت زمان و چارچوب این توافق اظهارنظر کنم، زیرا این موضوع مذاکرات ما را تشکیل می دهد. اما هیچکس نباید برای نتیجه گیری در باره گستره یا چارچوب این توافق شتاب کند، زیرا هنوز نهایی نشده است.

کری در باره احتمال آسیب رساندن نامه سناتورهای جمهوریخواه خطاب به مقام های ایران، به این مذاکرات ابراز ناآگاهی کرد و تنها گفت که بدون شک هدف از فرستاده شدن این نامه، مداخله در مذاکرات بوده است.

تنش میان دولت باراک اوباما رییس جمهوریی آمریکا و کنگره برسر توافق هسته ای با ایران از چند هفته پیش تاکنون افزایش یافته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین