کد خبر: ۴۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
با امضاء تفاهمنامه همکاری در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین برج آی تی کشور در مازندران ایجاد می شود.
اولین برج آی تی کشور در مازندران ایجاد می شود با عنایت به سفراستانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بهمن ماه 93 به استان مازندران و توافقات و تاکیدات صورت گرفته بر اساس امضاء تفاهم نامه همکاری بین استانداری مازندران و شرکت پرورش داده ها ، استان مازندران به عنوان پایلوت توسعه آی تی کشور انتخاب و به زودی عملیات احداث برج آی تی کشور آغاز خواهد شد .

بر اساس این توافقنامه استان به قطب ملی و منطقه کشورهای تازه استقلال یافته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل خواهد شد و کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد در سطح استان با ایجاد مرکز توسعه نرم افزار در حد استانداردهای بین المللی به صورتی که مرکز ایجاد شده به عنوان مرکز نمونه کشوری شود ، مورد توجه قرار خواهد گرفت .

افزایش سطح مهارت و دانش حرفه ای دانش آموختگان دانشگاهی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان، کشور، و کشورهای مجاور، ایجاد اکوسیستم سرمایه گذاری در حوزه فاوا در سطح استان ، اجرایی نمودن ایده های کسب و کار نوین در حوزه فاوا ، صادرات خدمات مهندسی و محصولات فاوا و راهیابی استان به بازارهای داخلی و بین المللی و گسترش دامنه و انتقال فعالیتهای فناورانه شرکت پرورش داده ها به منطقه مازندران و سایر مناطق کشور و کشورهای خارجی از جمله اهداف این موافقتنامه است.

این توافقنامه در 5 ماده به امضاء دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران و احمد بیدآبادی رئیس هیات مدیره شرکت پرورش داده ها رسیده است.

استاندار مازندران در جلسه امضاء این توافقنامه وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده را در مازندران ظرفیت و فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیتهای حوزه نرم افزار و تولید خواند و گفت :امروز مازندران با سرمایه گذاری در حوزه آی تی و ایجاد زیرساخت ها آمادگی کامل را برای فعالیت در زمینه صادرات خدمات مهندسی و محصولات فاوا دارد.

وی ابراز امیدواری نمود تا هر چه سریعتر زمینه جذب فارغ التحصیلان و آموزشهای آنان در استان فراهم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین