کد خبر: ۴۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
سخنگوی سازمان زندان های زیمبابوه روز یکشنبه گفت که با مرگ 2 زندانی در بیمارستان، شمار کشته شدگان در شورش در یک بازداشتگاه این کشور به 3 تن رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از حراره، الیزابت باندا - کاریندا افزود که 2 زندانی دیگر نیز که در بیمارستان بستری شده بودند، روز شنبه جان سپردند.

وی بدون اشاره به علت مرگ این زندانیان، گفت که این افراد به اتهاماتی از جمله تجاوز جنسی و سرقت مسلحانه به تحمل حبس از 27 تا 45 سال محکوم شده بودند.

وی در گفت وگو با رویترز با تکذیب گزارش ها درباره کشته شدن آنها بر اثر اصابت گلوله، گفت که در انتظار نتایج کالبد شکافی برای تعیین علت مرگ آنها هستیم.

به نوشته هفته نامه ساندی میل نزدیک به دولت زیمبابوه به نقل از منابع ناشناس، این 3 زندانی در پی رفتن به پشت بام زندان و دسترسی به یک برج امنیتی، هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

نگهبانان بازداشتگاه فوق امنیتی چیکوروبی برای تسلط بر اوضاع، تیراندازی هوایی کرده و سپس از نیروهای پلیس ضد شورش درخواست کمک کردند که آنان برای فرونشاندن اعتراض های خشونت بار زندانیان، گاز اشک آور شلیک کردند.

یک مقام بلندپایه وزارت دادگستری زیمبابوه سال گذشته (2014) به مجلس این کشور گفت که زندانیان این کشور واقع در جنوب قاره آفریقا به علت کمبود بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت، دچار کمبود مواد غذایی هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین