|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اتفاقات رخ‌داده در شیراز نشان از این دارد که دست‌های مرئی و غیرمرئی از گذشته با یکدیگر همراهی کردند و تلاش دارند در زمینه عزل و نصب‌ها کارهایی انجام شود.
آیت‌الله اسدالله ایمانی در هشتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تأکید بر اینکه باید با نگاه به گذشته برای آینده برنامه‌ریزی کرد اظهار داشت: در یک سالی که گذشت مصوبات بسیاری در این شورا به تصویب رسید که برخی از آنها سابقه چندین ساله داشت.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته برخی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان به مرحله اجرا نزدیک شدند افزود: سال گذشته اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با شرکت مداوم در شورای فرهنگ عمومی استان سبب رونق این شورا و رسیدن به تصمیمات خوب و ارزشمندی شدند که باید برای سال آینده نیز این حضور تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: باید تمام مسئولانی که براساس دستورالعمل اداری در شورای فرهنگ عمومی استان موظفند حضور داشته باشند در تمام جلسات حضور یابند و مسائل با حضور تمام اعضای شورا پیگیری و بررسی شود.

ایمانی با اشاره به چالش‌های مختلف در حوزه مسائل فرهنگی در یک سال گذشته در استان فارس تصریح کرد: چالش‌های مختلف فرهنگی در استان که در عرصه‌های مختلف روی داد آثار و تبعات زیادی برای استان داشته و خواهد داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این چالش‌ها توسط افرادی که به انضباط دینی و مسائل اخلاقی کمتر توجه دارند برنامه‌ریزی شده عنوان کرد: در مقابل برخی از این چالش‌ها موضع‌گیری شده و به نتیجه رسیده و در برخی موارد نیز موضع‌گیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است و حتی برخی از این چالشها بدون موضع‌گیری گذشت.

وی با اشاره به انتخابات‌های پیش رو در سال آینده بیان کرد: سال آینده دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود که به همین دلیل احتمال وقوع و ایجاد یک سری چالش‌های فرهنگی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اقتصاد متأثر از سیاست، سیاست متاثر از فرهنگ و هر سه متأثر از چالش‌های اجتماعی است عنوان کرد: نمی‌توان یک موضوع را به صورت واحد و جدا از دیگر مسائل بررسی کرد.

آیت‌الله ایمانی انتخابات را بزرگ‌ترین حضور مردمی در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم ما با حضور خود در این انتخابات بلوغ فکری خود را به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در مدت کوتاه 36 سال از انقلاب بیش از 35 انتخابات را پشت سر گذاشتند افزود: در هیچ‌یک از کشورهای دنیا چنین حضوری در انتخابات در مدت 36 سال مشاهده نشده و مردم‌سالاری به معنای واقعی در جمهوری اسلامی ایران با محتوا و پشتوانه دین و ارزش‌های دینی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در هر کشوری زمینه بهره‌برداری خاص دشمنان آن نظام و کشور را فراهم می‌کند اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع درست است و همان‌طور که در گذشته شیطنت دشمنان در زمان برگزاری انتخابات‌های مختلف در کشور مشاهده شده در آینده نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در کشور و در استان در یک سال پیش رو متأثر از انتخابات خواهد بود خاطرنشان کرد: در چنین زمانی در جامعه ارزش‌هایی مطرح می‌شود که در گذشته ارزش نبوده و هنجارها جای خود را به ناهنجاری‌ها می‌دهد و چنین تحولی دور از انتظار نیست.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان باید در چنین برهه‌هایی از زمان هوشیار باشند تصریح کرد: باید از گذشته برای آینده درس گرفت اما با این وجود در یک سال گذشته فعل و انفعالاتی در استان فارس توسط افرادی مسئول و غیرمسئول در استان انجام گرفت تا استان فارس را به عنوان مرکزی برای تحقق آرمان‌های خود قرار دهند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: این افراد برای تحقق اهداف خود برنامه‌ریزی کردند و آنچه در این ایام اتفاق افتاد گوشه‌ای از آینده ما و استان را ترسیم می‌کند زیرا اینها در تلاش هستند پنجره‌های فتنه را به سمت‌و‌سوی استان باز کنند و مشکلاتی برای استان ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی تعدادی از این افراد فضای استان را ملتهب و از مجاری قانونی خارج کردند تا در فضای غیرقانونی قرار دهند و در آب گل‌آلود خواسته‌ها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه از این دست مسائل که عده‌ای از سر احساس، دوستی و یا دشمنی کاری انجام می‌دهند بسیار دیده شده عنوان کرد: اینکه به یکباره تمام مسئولان عکس‌العمل قرار می‌دهند نیاز به تأمل دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حمله به رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی عمومی بیان کرد: چرا در آن زمان مسئولان به بررسی موضوع نپرداختند اما به دلیل حمله به یک نماینده در شیراز بلوا به پا می‌شود و پاسخ امام جمعه که بر حسب وظیفه مسائل را مستند و متین بیان کرده را با فحش، ادبیات زشت و مستهجن می‌دهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: بنده در پاسخ به چنین افرادی براساس آیات قرآن عمل می‌کنم زیرا بنا بر آیات قرآن پاسخ افرادی که جاهل هستند سکوت است و در شأن من نیست که پاسخ چنین افرادی را بدهم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر بناست این موضوع بررسی شود باید تمام جوانب آن بررسی شود خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که هر عملی عکس‌العملی دارد و وقتی کسی حریم نگاه ندارد حریم وی نیز شکسته می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه با افراد چنان برخورد کنید که اگر این برخورد با شما شد ناراحت نشوید تصریح کرد: وقتی پاسخ به نماینده‌ای در مجلس مشت باشد چنین فردی در جامعه مشت می‌خورد و هرکه باد کاشت طوفان درو می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه عده‌ای قصد دارند مسائل رخ‌داده در شیراز به سمت مواردی غیر واقعی برود اظهار داشت: این موضوع نیاز به هوشیاری دارد و در این قضایا استان فارس مظلوم واقع شده و به ناحق دارند شرایط استان را به سمت حوادثی می‌برند که واقعیت نبوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین