|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید براینکه تازمانی که خود دولت‌ها به این جمع بندی نرسند که با عدم اسراف می‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد وضع اقتصادی اصلاح نمی‌شود، گفت: تعیین مصادیق در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی مورد توجه باشد.
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار اعضای مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه این مرکز به دنبال بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تاکید مراجع در این راستا به همت فضلا و علمای حوزه علمیه راه اندازی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مسئله‌ای دینی و اسلامی است، افزود: بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع و علما و بعد از مباحث مختلف پیرامون اقتصاد مقاومتی  در سراسر کشور تعدادی از اساتید حوزه خواستند تا فضلای حوزه در این زمینه ورود کنند از همین رو اقدام به راه اندازی مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای است که بخش عظیمی از نظام در جهت بهبودی و تحقق آن حرکت می‌کنند و هر چه در این زمینه اقدامات بهتری صورت گیرد انقلاب و آموزه‌های انقلاب اسلامی تثبیت می‌شود.

وی با تاکید براینکه در کنار بحث اقتصاد مقاومتی فرهنگ هم باید مد نظر باشد، عنوان کرد: در راستای بررسی علمی اقتصاد مقاومتی دو مجموعه تشکیل شده که یکی برنامه‌هایی را طراحی می‌کند و مطالعات عمیقی تحت عنوان برنامه راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی را  انجام می‌دهد و مرکز دیگر نیز مباحث فرهنگی را پیگیر هستند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: بخش‌هایی که در نظام و دولت پیگیر مباحث اقتصادی هستند اگر در مباحث اقتصادی  بدون نگاه حوزه‌های علمیه  کار‌ها را دنبال کنند ممکن است مسائل پیش برود اما آنچه متناسب با نظام اسلامی است محقق نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حضور فضلای حوزوی در زمینه بررسی مباحث اقتصادی خروجی کار‌ها را قابل اطمینان می‌کند چرا که نگاه فقها و بزرگان مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: اقتصاد ما اقتصاد نفتی و دولتی است که در این اقتصاد  تکیه به مردم کم شده در عوض  خام فروشی نفت، محور اقتصادی شده و این اصلاً مناسب نیست این در حالی است که  بسیاری از کشور‌هایی که فاقد منابع نفتی هستند  در برابر تکانه‌های سخت مقاومت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه تا زمانی که خود دولت‌ها به این جمع بندی نرسند که با عدم اسراف می‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد وضع اقتصادی اصلاح نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تعیین مصادیق در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین