|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۲
کد خبر: ۴۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
فرماندار ورامین گفت : توجه دولت تدبیر و امید باعث رشد و توسعه فزاینده شهرستان ورامین در ابعاد مختلف شده است.
محسن خوانساری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین در طول سال جاری توانسته با وجود کمبودها و مشکلات پیش رو ، گام های موثری را در توسعه همه جانبه برداشته و زمینه برخورداری مردم از مواهب نظام را فراهم کند.

وی افزود : حضور وزرای راه و شهرسازی ، صنعت ، معدن و تجارت ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، کشور و بهداشت و 18 نفر از معاونین رئیس جمهور و مسوولین کشوری باعث شده تا بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف و موانع توسعه همه جانبه ورامین برداشته شود.

خوانساری اظهار داشت: امروز به واسطه حضور مسوولین در شهرستان ورامین زمینه راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ورامین فراهم شده و از مهر ماه سال آینده این واحد دانشگاهی پس از تجهیز نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می نماید.

وی گفت : تجهیز بیمارستان های شهرستان ، تبدیل لکه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی ، توسعه صنایع دستی و ساماندهی وضعیت قالی بافی شهرستان ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و به سازی جاده های بین شهری و روستایی از جمله اقدامات موثری بوده که در طول سال جاری در ورامین صورت گرفته است.

خوانساری بیان داشت :تمامی هدف دولت ، خدمت رسانی بی منت به مردم است ، مردم شهرستان ورامین پیشگامان انقلاب اسلامی می باشند و باید حق آنان با خدمت رسانی صحیح به درستی ادا شود.

نماینده دولت در شهرستان ورامین بیان داشت :مجموعه فرمانداری و مسوولین ادارات شهرستان ورامین در طول سال جاری با حضور مستمر میان مردم تلاش کرده اند تا مشکلات آنان را درکمترین زمان ممکن رفع و زمینه رضایتمندی آنان به ویژه روستائیان را فراهم کنند.

وی افزود : طرح بازدید دوره ای از روستاهای و صاحبان صنایع شهرستان ورامین از جمله برنامه های مسوولین شهرستان ورامین است که توانسته مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی را برطرف نموده و آنان را در ایجاد اشتغال پایدار یاری نماید.

خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی گفت : امروز به برکت خون شهیدان و هدایت های مقام معظم رهبری ، ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت در جهان قرار گرفته است و تمامی معادلات جهانی به واسطه اقدامات ایران طراحی و اجرا می شود.

وی گفت : امروز ایران اسلامی در موقعیت حساس و خطیری قرار دارد ، روند مذاکرات هسته ای به گونه ای است که فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی که مورد تأئید مقام معظم رهبری و مردم قرار دارند ، با اقتدار با کشورهای 1+5 مذاکره کرده و از حق مردم ایران اسلامی دفاع می کنند.

فرماندار ورامین تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی ملت ایران از مرزهای داخلی کشور عبور کرده و توانسته زمینه آزادی کشورهایی نظیر سوریه و عراق را از چنگال استکبار جهانی فراهم کرده است.

وی بیان داشت : امروز پیش بینی امام راحل در فروپاشی آمریکا در حال تحقق است ، امروز شاهدیم که پرچم آمریکا در خود کشور آمریکا و کشورهای اروپایی به عنوان نماد استکبار سوزانده می شود و این نشان از افول روز افزون کشوری دارد که روزگاری نه چندان دور اگر اراده می نمود ، حکومت کشورها را ساقط می کرد.

خوانساری با اشاره به مهمترین برنامه های سال آینده کشور گفت : سال آینده ایران اسلامی شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد ، افراد و گروه های سیاسی باید با پرهیز از ایجاد تنش های سیاسی و انتخاباتی و نیز جلوگیری از ایجاد تفرقه میان مردم ، زمینه برگزاری با شکوه این رخداد مهم سیاسی در کشور را فراهم کنند.



** مردم مصرف برق را مدیریت نمایند

رئیس اداره برق شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: کاهش میزان آب ذخیره سدهای کشور باعث شده تا تولید برق کشور نیز تحت الشعاع قرار گیرد و این کاهش تولید ممکن است به خاموشی در تابستان سال آینده منجر شود.

محسن منصوری یگانه افزود: متأُسفانه کاهش میزان نزولات جوی باعث شده تا ذخیره سد های کشور ، کفاف نیاز برق کشور را نداشته باشد و رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف برق می تواند بسیاری از کمبودهای موجود را جبران نماید.

وی افزود : اصلاح الگوی مصرف نه تنها از سوی مردم که باید از سوی مسوولین و ادارات نیز رعایت شود ، هم اکنون میزان مصرف ادارات شهرستان ورامین احصاء شده و لازم است تا با کاستن از میزان روشنایی ادارات و استفاده از ژنراتورهای برق به تأمین برق مورد نیاز کشور کمک نمایند.

وی بیان داشت: مسوولین ادارات لازم است تا ضمن از مدار خارج نمودن شبکه برق های اضافی محل کار ، در ایام تعطیلات به ویژه ایام نوروز نسبت به کاهش مصرف برق اقدامی اساسی انجام دهند.

وی از مسوولین خواست تا در ایام تابستان تا حد امکان از کولرهای گازی استفاده نکنند.

وی گفت : میزان مصرف برق شهرستان ورامین 6 میلیون کیلووات است که باید تلاش کرد با آغاز سال جدید ، این میزان مصرف کاهش یافته و در تأمین برق مورد نیاز شهرستان یاریگر مسوولین باشند.



**مسوولین در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در تعطیلات نوروز اهتمام داشته باشند

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین گفت : شهرداری ها ، بخشداری ها و دهیاران شهرستان باید در طول ایام تعطیلات نوروز ضمن بازرسی مستمر از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری نمایند.

سیدرضا طباطبایی گفت : متأسفانه در ایام تعطیلات نوروز عده ای از سودجویان با بهره گیری از فضای حاکم بر جامعه اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می کنند که لازم است مسوولین نسبت جلوگیری از اقدام افراد به این تخلف اقدام کنند.

وی افزود : با نزدیکی به روزهای پایانی سال و لزوم نظارت مستمر بر بازار مصرف ، بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف لازم است تا با حضور در بازار و کنترل خدمت رسانی واحدهای صنفی به مردم ، از سوء استفاده سودجویان جلوگیری نموده و با متخلفین احتمالی برخورد نمایند.

وی بیان داشت: جلوگیری از حوادث احتمالی شب چهارشنبه آخر سال یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید با همکاری تمامی مسوولین اجرایی ، انتظامی ، امدادی و بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

طباطبایی افزود : هم اکنون دستگاه های مختلف از جمله اورژانس ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، بیمارستان ها ، هلال احمر و نیروی انتظامی در آماده باش کامل به سربرده و تلاش دارند تا از بروز تلفات و حوادث احتمالی جلوگیری نمایند.

وی بیان داشت : شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از آثار تاریخی و باستانی همواره مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی می باشند و بسیاری از زائران هشتمین امام شیعیان از این شهرستان عبور می نمایند بنابراین لازم است آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران و گردشگران حفظ و امکانات لازم برای رفاه آنان فراهم شود.

وی با تأکید بر اجرای پروژه دوربین شهری گفت : نصب دوربین شهری نقش موثری در کاهش میزان جرائم ، کنترل ترافیک و پیشگیری از وقوع جرم دارد و لازم است تا شهرداری نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین