|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
وزیران خارجه اتحادیه اروپا فردا (دوشنبه) با برگزاری نشستی در بروکسل، درباره بحران لیبی و افزایش میزان مهاجرت های غیر قانونی از این کشور به اروپا بحث و گفت و گو می کنند.
از الجزایر، وزیران خارجه اتحادیه اروپا فردا (دوشنبه) در بروکسل پایتخت بلژیک گرد هم می آیند تا درباره بحران لیبی که فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را مهمترین و اصلی ترین موضوع مورد بحث این نشست توصیف کرده است، رایزنی کنند.

بر اساس این گزارش، اوضاع امنیتی وخیم لیبی نگرانی کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه ایتالیا و مالتا را برانگیخته است، چرا که اوضاع نامساعد لیبی سبب افزایش مهاجرت غیر قانونی پناهجویان از بخش شرقی کرانه شمالی دریای مدیترانه به کشورهای اروپایی شده است.

بر اساس این گزارش، وزیران اتحادیه اروپا در این نشست و برای نخستین بار در خصوص موضوع مهاجرت و ارتباط آن با سیاست خارجه اروپا با حضور کمیساریاری امور مهاجرت اروپا بحث و گفت و گو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، مسوولان ایتالیایی که نگران افزایش ورود پناهندگان به ویژه از لیبی و سوریه به خاک کشورشان هستند، فشار های بسیاری را بر اتحادیه اروپا اعمال می کنند تا هر چه سریعتر برای حل این مساله وارد عمل شود.

بر این اساس، فعالیت باندهای قاچاق انسان در لیبی به کشور ایتالیا به شدت افزایش یافته است، در شرایطی که هیچ گونه نظارت واقعی بر مرزهای لیبی وجود ندارد و نیروهای امنیتی این کشور درگیر مبارزه با گروه های تروریستی هستند.

تحلیلگران و کشورهای همجوار لیبی نگرانند که درگیری ها در این کشور عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) به تجزیه آن منجر شود.

لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی تاکنون دستخوش ناآرامی و هرج و مرج بوده است.

نبود دولت و ارتشی مقتدر در این کشور زمینه فعالیت گروه تروریستی داعش را در لیبی فراهم کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین