|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
تحلیلگر صرب گفت: آمریکا در بحران های مختلف جهان از جمله سوریه، عراق و افغانستان که خود تولیدکننده آنها بوده، شکست خورده است و اکنون چاره ای جز تسلیم شدن در برابر سیاست های صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران ندارد.
میچا ژیووینوویچ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توجه به چالش های فراوان در سیاست های داخلی و خارجی آمریکا و همچنین نبودهماهنگی بین کنگره و ریاست جمهوری این کشور افزود: بسیاری از نمایندگان کنگره که تحت تاثیر و نفوذ رژیم اسراییل هستند بیشتر سیاست های تنش زا را دنبال می کنند.

ژیووینوویچ با بیان این که تنش و چالش های مختلف در منطقه خاورمیانه در جهت دوام عمر رژیم صهیونیستی است، گفت: شکست آمریکا در سوریه، افغانستان و عراق نشان می دهد حکومت واشنگتن تنها به فکر ایجاد تنش و ناآرامی در مناطق مختلف جهان است و تنش کنونی در اوکراین نیز در راستای چنین سیاست هایی است.

وی با تاکید بر اینکه نظام تک قطبی در جهان به پایان رسیده است، افزود: اکنون آمریکا در صحنه بین المللی خود را تنها و شکست خورده می بیند و چاره ای به جز نزدیکی با ایران و کمک گرفتن از تهران برای حل و فصل مسایل منطقه ای ندارد.

این تحلیلگر صرب در مورد برنامه انرژی هسته ای کشورمان گفت: برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز و در چارچوب تمامی مقررات آژانس بین المللی اتمی سازمان ملل و دیگر مقررات و اصول بین الملل است و غربی ها کاملا به این امر واقف هستند و باید گفت تمامی اتهامات وارده غرض ورزانه و در راستای پیشگیری از پیشرفت های ایران است.

ژیووینوویچ که مقاله های زیادی در رابطه با تحولات بین المللی نوشته ، ایران را کشوری دانست که بر اساس قوانین داخلی و سیاست احترام به تمامی کشورها خواهان همکاری است و مذاکرات را تنها راه حل برای رفع اختلافات و ثبات تمامی مناطق در جهان می داند.

وی همچنین به نگرش بسیاری از کشورهای جهان بخصوص کشورهای بزرگ در اتحادیه اروپا در احیای روابط و همکاری های اقتصادی با ایران اشاره کرد و گفت: اروپایی ها و حتی آمریکایی ها تنها رفع مسایل موجود بخصوص معضلات اقتصادی خود را در برقراری روابط خوب و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران می بینند و دیدار های مقامات اروپایی با ایران در یک سال اخیر تاییدی بر این امر است.

تحلیلگر صرب همچنین در این گفت گو به پیشرفت های علمی، اقتصادی، پزشکی، فناوری و صنعتی کشورمان اشاره کرد و گفت: به جرات می توانم بگویم که ایران تنها کشوری است که توانسته در اوج تحریم ها، قدرتمند تر از گذشته شود و به پیشرفت های همه جانبه دست یابد.

این تحلیلگر صرب تنش های کنونی در عراق و به اصطلاح کمک آمریکا به حل و فصل این بحران را خاطرنشان کرد و گفت: آمریکا که خود بانی بی ثباتی و تنش کنونی در عراق است، نمی توان به تلاش های نظامی آن در مبارزه با گروه تروریستی داعش اعتماد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین